خبرگزاری کار ایران

در برنامه «صبحی دیگر» مطرح شد:

برگزاری مسابقات ملی مهارت به صورت غیر متمرکز

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۷۵۰

مدیرکل مسابقات ملی و بین المللی مهارت کشور گفت: مسابقات ملی مهارت با توجه به بیماری کرونا، امسال به صورت غیر متمرکز، در 14استان در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی دارایی مدیر کل مسابقات ملی و بین المللی مهارت کشور سه شنبه 14 مرداد ماه در برنامه صبحگاهی «صبحی دیگر» شبکه آموزش سیما گفت: فرآیند ثبت نام  نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی شانگهای چین آغاز شده است.

وی در رابطه با تاریخچه برگزاری مسابقات مهارت در کشور بیان داشت: مسابقات ملی مهارت از سال 1350 در کشور برگزار شد پس از آن وقفه ای بین سال 57 تا 79 اتفاق افتاد و از سال  79 برگزاری مسابقات به صورت سالانه ادامه پیدا کرد.

دارایی افزود: مسابقات جهانی مهارت نیز سال 1954 میلادی، پس از جنگ جهانی دوم وقتی که اروپا احساس فقر نیروی ماهر می کند،برگزارشد و تا امروز 45 دوره مسابقات، در سطح بین الملل برگزار شده و چین در سال 2021 میزبان چهل و ششمین دوره مسابقات مهارت خواهد بود.

وی هدف از شرکت در این مسابقات را تربیت نیروی کار نسل آینده دانست و اظهار داشت: مسابقات مهارت برای جوانان زیر 21 سال است و ما در حال تربیت نسلی هستیم که در آینده وارد بازار کار می شود. در تمام دنیا خروجی مسابقات جهانی با بالابردن نرخ بهره وری نیروی کار، نرخ تثبیت شغل،افزایش حس رقابیت پذیری در داخل بازار،تخصص گرایی و خودباوری عظیمی ایجاد می کند که به بنگاه های خدماتی و صنفی برای برنامه ریزی های کلان کمک می کند.خروجی مسابقات مهارت عصاره فضایل یک فرد ماهر است.

دارایی خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف 22 کشور میزبان مسابقات مهارت بوده اند. شاید بتوان گفت به جز امارات متحده که این کشور نیز برنامه ریزی کلان برای آینده مهارتی خود دارد،تمام این کشورها در رده های کشورهای صنعتی و نیمه صنعتی دنیا هستند .

وی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی مهارت می تواند چشم انداز زیبای یک آینده مطلوب باشد، افزود: مسابقات جهانی مهارت به عنوان المپیک تکنسین های فنی حرفه ای و خدماتی در جهان، مکانی بسیار حرفه ای است و در تراز تعریف شده ای است که با آن برخورد می‌کنیم.

دارایی تصریح کرد: نگاه کشوری مانند هندوستان به مهارت، در کلام نخست وزیرش که گفته"ما هندوستان را پایتخت مهارت جهان می کنیم" خلاصه می‌شود. 605 بنگاه اقتصادی به عنوان اسپانسرهای مالی، تیم ملی هند را درمسابقات کازان همراهی می‌کردند.

وی افزود: تمامی کشورها، حمایت یک کشور را از نظر مادی، معنوی رسانه ای و اعتقادی پشتوانه خود دارند که تبلورآن تیم ملی مهارت آن کشور است.

دارایی گفت: هر تیم با احتساب کارشناس همراه،مترجم ورقابت کننده که جزو اعضای اصلی محصوب می شوند حدود 200 نفر هستند اما تیم ملی چین در مسابقات کازان حدود 600 نفر بودند چرا که کشور چین به عنوان میزبان بعدی در حال رصد روش سازماندهی،مدیریت وارائه خدمات مدیریت مهارتی در کشور مبدا-روسیه- بود.

مدیر کل مسابقات ملی و بین المللی مهارت کشور ضمن تشکر از ریاست آموزش فنی حرفه ای،سازمان فناوری اطلاعات و همچنین مدیر شبکه آموزش که به بحث مهارت نگاه ویژه ای دارد،عنوان داشت: ما به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی برای مسابقات ملی مهارت هستیم که همه بدانند ما یک تیم ساماندهی شده داریم.

دارایی در خصوص برگزاری مسابقات در شرایط بیماری کرونا بیان کرد: کرونا باعث شده با نگاهی تحت عنوان برگزاری غیر متمرکز و غیر همزمان به مسابقات بپردازیم. تا کنون مسابقات ملی مهارت در قالب جشنواره مهارت در یک نقطه متمرکزدر کشور و با حضور تمامی تیم ها برگزار می شد اما امسال در 14استان در سطح کشور نسبت به پتانسیل‌های درونی و جغرافیایی استان و حمایت هایی که از نظر صنعتی و لجستیکی انجام می شود و همچنین مصوبه ستاد کرونا استان و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیر کل مسابقات ملی و بین المللی مهارت کشور در پایان گفت:مسابقات ملی مهارت تا 31 مرداد ماه به صورت آنلاین در سایت skill.irantvto.ir و بدون هزینه صورت می‌گیرد.

برنامه «صبحی دیگر» به تهیه کنندگی سید رامین موسوی ملکی هر روز ساعت 9:30 از شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز