خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای انجمن صنفی هنرمندان موسیقی مطرح شد؛

پذیرش سهم سرانه بیمه توسط صندوق اعتباری هنر، برای اولین بار توسط انجمن صنفی هنرمندان موسیقی مطرح شد/ تمایل داریم از دولت کمک بگیریم/ انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران یکی از باسابقه‌ترین نهادهای صنفی حوزه موسیقی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۸۷

نشست خبری انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران به منظور تبیین جایگاه و فعالیت‌های صنفی انجمن، امروز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه راس ساعت ۱۱:۰۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران به منظور تبیین جایگاه و فعالیت‌های صنفی انجمن، امروز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه راس ساعت ۱۱:۰۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. محمد اطیابی (رییس هیئت مدیره انجمن صنفی موسیقی و علی مغازه‌ای (سخنگوی انجمن صنفی موسیقی) به اتفاق تعدادی از اهالی رسانه در این نشست حضور داشتند.

پذیرش سهم سرانه بیمه توسط صندوق اعتباری هنر، برای اولین بار توسط انجمن صنفی هنرمندان موسیقی مطرح شد/ تمایل داریم از دولت کمک بگیریم/ انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران یکی از باسابقه‌ترین نهادهای صنفی حوزه موسیقی است

علی مغازه‌ای در ابتدای این برنامه روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت و در ادامه گفت: انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران بیش از ۲۰ سال است در کشور فعالیت می‌کند و یکی از باسابقه‌ترین نهادهای صنفی حوزه موسیقی است که از نظر ساختاری، حوزه‌های صنفی را پوشش داده است. این مجموعه پیش از «خانه موسیقی» تشکیل شد و به طور مستقیم با سازمان جهانی کار (ILO) ارتباط  دارد.

مغازه‌ای افزود: از طرفی پذیرش سهم سرانه بیمه توسط صندوق اعتباری هنر برای اولین بار توسط انجمن صنفی هنرمندان موسیقی مطرح شد. از طرفی دیگر برای حمایت از جامعه موسیقی برای صدا وسیما نامه نوشتیم و ماجرای معافیت مالیاتی هنرمندان که در روزهای پایانی سال ۹۸ در رسانه‌ها را پیگیری کردیم.

علی مغازه‌ای ادامه داد: مذاکره با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برای انجام امور تسهیلاتی ویژه هنرمندان موسیقی از جمله کارهایی است که طی ماه‌های گذشته ما در انجمن صنفی هنرمندان موسیقی انجام داده‌ایم.

او گفت: یکی از این دغدغه‌هی‌مان  اجاره مکانی است برای فعالیت‌های انجمن اما  متاسفانه در سال‌های اخیر خودمان برای آن هزینه کرده‌ایم.در حالی که این موضوع می‌تواند با حمایت برخی مجموعه‌های دولتی حل شود.

مغازه‌ای ادامه داد: موضوع دیگر ماجرای پرداخت سرانه بیمه توسط برخی هنرمندان است و تمایل داریم در این زمینه از دولت کمک بگیریم. زیرا طی این سال‌ها برخی هنرمندان نواحی حتی توان پرداخت حق بیمه خود را نیز نداشته‌اند.

مغازه‌ای در ادامه گفت: مدتی قبل  موضوعی درباره خانه‌های مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور و تبدیل انها به انجمن صنفی مطرح شد و این در حالی است که موارد قانونی این موضوع مطرح شده است. مثلا اینکه زمانی که در حوزه‌ای تخصصی، انجمن صنفی از قبل وجود داشته باشد، مجموعه دیگری نمی‌تواند به عنوان «انجمن صنفی» کارهای خود را ادامه دهد. لذا تمام افرادی که دغدغه صنفی دارند اگر خواهان ادامه فعالیت صنفی و حمایت‌های لازم در این زمینه هستند در انجمن صنفی هنرمندان موسیقی عضو شوند.

درادامه نشست، محمد اطیابی مدیرعامل انجمن صنفی هنرمندان خطاب به حاضران گفت: ما در فدراسیون بین‌المللی موسیقی هستیم که در تمام کشورها فقط یک مجموعه صنفی می‌تواند زیر مجموعه این نهاد باشد. این فدراسیون دارای امتیازات بین‌المللی است که فکر می‌کنم در آینده نزدیک می‌توانیم شاهد ثمرات و فعالیت‌های مربوط به آن در کشورمان باشیم. این در حالی است که ما در حوزه بیمه‌هایی نظیر تامین اجتماعی نیز کارهای زیادی انجام داده‌ایم که در ماه‌های گذشته به صورت مبسوط به آن پرداخته شده است.

اطیابی افزود: افتخار ما این است که تا الان، به هیچ عنوان کمک‌های دولتی دریافت نکرده‌ایم و حال نیمی از جمعیت ۴۷۰۰ نفری اعضای انجمن بیمه تامین اجتماعی هستند. در حالی که در حوزه بیمه تکمیلی هم کارهای با اهمیتی انجام داده‌ایم.

اطیابی اذعان داشت: به هیچ وجه  نمی‌خواهیم از دوستان پولی بگیریم بلکه قصدمان جلب حمایت هاست که اختصاص ساختمانی برای انجمن و وجود سالن‌هایی برای اجرای موسیقی است. ما در تلاشیم تا فعالیت‌های انجمن گسترده‌تر شود؛ در زمینه مدیریت شهرستان‌ها نیز امور مربوطه را از طریق  مروجان انجمن صنفی موسیقی که  ازهنرمندان فعال شهرستان‌ها هستند،به سرانجام می‌رسانیم.

مدیرعامل انجمن صنفی هنرمندان ادامه داد: خوشبختانه همکاری انجمن صنفی هنرمندان موسیقی با سایر مجموعه‌های مرتبط بیشتر شده و در این زمینه با مجموعه‌های دیگر حوزه موسیقی برنامه‌های مشترکی داریم. چندی پیش نیز اقای نوربخش  مدیریت انجمن موسیقی ایران جلساتی برگزار کردیم تا به این ترتیب بتوانیم در حوزه‌های مختلف از هنرمندان موسیقی بیشتر و بهتر حمایت کنیم.

اطیابی اضافه کرد: امیدوارم تفاهم نامه‌های حمایتی به زودی شکلی اجرایی به خود گیرند تا در ادامه ما نیز بتوانیم با حمایت‌های موجود از سوی مجموعه‌ها و نهادها  شرایط مطلوب‌تری را رقم بزنیم

محمد اطیابی در بخش ادیگری از صحبت‌هایش گفت: خانه موسیقی دشمن ما نیست حتی مدیرعامل خانه موسیقی اقای حمیدرضا نورخش نیز عضو انجمن صنفی هنرمندان موسیقی هستند و حتی در این زمینه تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم که نشان دهنده دوستی ما با خانه موسیقی بوده و هست. ما به هیچ وجه نهادی در مقابل خانه موسیقی نیستیم. آنچه می‌توانم در این زمینه به شما بگویم این است که ما آمده‌ایم تا خرابه‌ای را که از قبل وجود داشت به شرایطی تبدیل کنیم که اول بتواند بزرگ شود و بعد بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. 

مدیرعامل انجمن صنفی هنرمندان در پایان گفت: ما درباره موضوعات مختلف، پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم اما از آنجا که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ترجیح می‌دهیم  به طور کامل درباره‌شان صحبت نکنیم. حتی اگر پیگیری های ما نتیجه‌ای هم نداشته باشد آنرا  اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران از نهادهای غیردولتی و صنفی حوزه موسیقی که طبق اعلام مدیریت آن از سال ۷۷ تاسیس شده، با گواهینامه ثبتی از وزارت کار و امور اجتماعی (۱۳۷۷)، تایید شده سازمان بین‌المللی کار ILO در ژن و(۱۳۷۶)، دارای گواهینامه عضویت در فدراسیون بین‌المللی موسیقیدانان FIM به مرکزیت پاریس (۱۳۸۷) است. اهداف انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران طبق اساسنامه تایید شده وزارت کار، حمایت از حقوق مدنی، خواسته‌های صنفی و قانونی هنرمندان عضو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز