خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

میرزا کوچک‌خان نماد هویت ایران زمین است

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۶۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک‌خان جنگلی گفت: میرزا کوچک‌خان از ابعاد مختلف، نماد هویتی برای ایران زمین و به گونه‌ای خاص برای استان گیلان است. او شخصیتی بود که برای نسل جوان روزگار ما می‌تواند آموزه‌های فراوانی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی امروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه این استان قبل و بعد از تاریخ اسلام یک استان مهم در حو‌زه فرهنگ کشور بوده است، اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانات خود با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دو اولویت اصلی کشور را «اقتصاد» و «فرهنگ» برشمردند، به طور کلی می‌توان گفت زیربنای همه اقدامات با کار فرهنگی انجام می‌شود، بدین ترتیب در افق برنامه هفتم توسعه می‌توانیم همکاری‌هایی در این راستا با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و هم در فضای پیش‌ روی برنامه هفتم توسعه و هم برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی تصریح کرد: حتما باید برنامه مشخصی برای بزرگداشت این شخصیت بزرگ داشت، میرزا کوچک‌خان از ابعاد مختلف، نماد هویتی برای ایران زمین و به گونه‌ای خاص برای استان گیلان است.

صالحی یادآور شد: میرزا کوچک‌خان شخصیتی است که هم در بعد استقلال‌خواهی و مقابله با تجاوز بیگانگان به میهن پیشتاز بوده و هم در دین‌داری و دین‌مداری جایگاه‌ برجسته‌ای داشته و هم نگرش‌های عدالت‌گرایانه‌ای در او بارز بود.

وی در پایان گفت: میرزا کوچک‌خان در مجموع شخصیتی بود که برای نسل جوان روزگار ما می‌تواند آموزه‌های فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز