خبرگزاری کار ایران

بروجردی درگذشت بدرالزمان قریب را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۳۳

اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درگذشت زنده‌یاد بدرالزمان قریب را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درگذشت زنده‌یاد بدرالزمان قریب را با صدور پیامی تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

«بانوی دانشمند، نابغه نادره، سرکار خانم دکتر بدرالزمان قریب، سغدی شناس برجسته و چهره ماندگار، جان علوی را از بند تنِ خاکی رها کرد و به سرای باقی شتافت. او با عشق وصف ناپذیر به ایران در سراسر حیات خود تلاش کرد تا در سایه‌ی دانش از زبان سغدی و مانوی رمزگشایی جنبه‌های تاریک ایران باستان بپردازد و بر گوشه‌ای از پیشینه این آب و خاک پرتو بیافکند. اینجانب این ضایعه را به همه زبانشناسان و زبان پژوهان تسلیت عرض کرده و برای آن بانوی گرانمایه از خداوند رحمان طلب آرامش می‌کنم. باشد که در جهان ابدی قرین خوبان مسکن و مأوی گیرد.»

زنده‌یاد بدرالزمان قریب، زاده ۱۳۰۸ در تهران بود و مدرک دکتری زبان‌های باستانی خود را از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا دریافت کرده بود. از آثار دکتر بدرالزمان قریب می‌توان به تحلیل ساختاری فعل در زبان سُغدی؛ زبان‌های خاموش، یوهان فریدریش (ترجمه، با همکاری یداللّٰه ثمره)؛ وسنتره جاتکه، داستان تولد بودا به روایت سُغدی؛ فرهنگ سُغدی (سُغدی فارسی انگلیسی)؛ تاریخچۀ گویش‌شناسی در ایران؛ مطالعات سُغدی؛ پژوهش‌های ایرانی باستان و میانه اشاره کرد. این زبان شناس برجسته صبح دیروز سه شنبه هفتم مرداد ۱۳۹۹ رخ در نقاب خاک کشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز