خبرگزاری کار ایران

تشدید برخورد با خانه‌‌مسافرهای غیرمجاز در خلخال

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۶۸۸

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال از افزایش برخورد با متخلفان اجاره خانه‌های مسافری در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، عادل خلیلی (سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال) اظهار کرد: با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا برخورد با تخلفات مربوط به اجاره خانه‌های مسافری به‌صورت مخفیانه در شهر و روستاهای منطقه شدت گرفته و افراد متخلف شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

او گفت: از اول تیرماه امسال با آغاز سفرهای تعطیلات تابستانی به خلخال اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری اداره اماکن فرماندهی انتظامی اقدام به شناسایی ۸۰ مورد خانه مسافر در شهر و روستاهای این شهرستان کرده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال عنوان کرد: گروه‌های گشت روزانه و شبانه این اداره اقدام به شناسایی ۲۰ نفر از جارچیان متخلف کرده‌اند و علاوه بر تذکر شفاهی به جارچیان کم سن و سال که اقدام به هدایت مسافران و گردشگران به خانه مسافرها می‌کردند چهار مورد اخطار کتبی برای افراد متخلف در این زمینه صادر با انجام این اقدامات از اجاره خانه مسافرها جلوگیری شده است.

خلیلی افزود: در راستای افزایش شدت برخورد با صاحبان خانه مسافرها در تیرماه امسال همه خانه مسافرها شناسنامه‌دار و یا غیررسمی مورد بازدید گروه‌های مشترک ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال قرار گرفته و علاوه بر آن ۵۰ مورد تذکر کتبی از سوی این اداره برای ۳۲ خانه مسافر در این شهرستان صادر شده است.

او از ۶۵ مورد بازدید از مراکز رسمی اقامت مسافر در تیرماه امسال از سوی این اداره و با همراهی اداره اماکن انتظامی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر پذیرش مسافر، میهمان و گردشگر در خلخال تنها از طریق هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و در اماکن بوم‌گردی دارای پروانه فعالیت با رعایت تمام موارد بهداشتی پیشگیرانه از کرونا و پروتکل‌های منظور شده صورت گرفته و هیچ یک از متصدیان و صاحبان خانه مسافرهای دارای شناسنامه و یا فاقد آن حق اجازه واگذاری این اماکن گردشگری را به مسافران ندارند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال گفت: این شهرستان دارای ۹ مرکز رسمی اقامتی مسافر از قبیل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، مهمانسرای جهانگردی و بوم‌گردی با ظرفیت روزانه ۳۸۰ نفر است که همه این مراکز پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را به‌صورت دقیق رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز