خبرگزاری کار ایران

پایگاه یگان حفاظت میراث‌فرهنگیدر غار علیصدر مستقر شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۱۴۰

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کبودرآهنگ گفت: به منظور حفاظت از غار علیصدر، پایگاه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در این مکان مستقر می‌شود.

به‌ گزارش ایلنا، مهدی غلامی (مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کبودرآهنگ) عنوان کرد: غار علیصدر یکی از شگفتی‌های طبیعی جذاب در کشور است که عرصه و حریم آن نیاز به حفاظت مستمر است.

او ادامه داد: عرصه و حریم این غار از روستای آقچه قیه و روستای علیصدر شروع و تا روستای میحمله ادامه دارد و نگهداری آب داخل غار یکی از اولویت‌های مهم این اداره است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کبودرآهنگ گفت: ایجاد چاه‌های غیرمجاز و چاه‌های مجاز ریسک کاهش سطح آب داخل غار را به مخاطره می‌اندازد و طبق ضوابط عرصه و حریم، ایجاد هرگونه چاه جدید ممنوع وهرگونه ساخت و ساز، عملیات اجرایی و عمرانی، اضافه کردن آب از بیرون به داخل غار، حفظ ارتباط اکولوژیکی، فعالیت معدنی، برداشت استالاکتیت و استالاگمیت‌ها، تغییر در وضعیت توپوگرافی و تسطیح زمین، حفر هرگونه چاه، خاک‌برداری و خاک‌ریزی، تغییر کاربری و اقداماتی که موجب تغییر وضعیت طبیعی یا آسیب رساندن به بنیان و یکپارچگی غار، محیط و منظر شود، ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز