خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاخ گلستان به دنبال درآمدزایی/ عکاسخانه و شربتخانه در راه هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۱۳۸

مدیر کاخ گلستان با اشاره به راه‌اندازی عکاسخانه سنتی و شربتخانه در آینده نزدیک در این مجموعه گفت: سعی داریم فضاها را به صورت بهینه و کارشناسی شده مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آفرین امامی (مدیر کاخ گلستان) با اشاره به برگزاری مزایده برای دو بخش از کاخ گلستان به منظور ایجاد شرایطی برای کسب درآمد برای این مجموعه، گفت: در سال‌های گذشته مجموعه کاخ گلستان فضایی را برای انجام عکاسی سنتی برای گردشگران و علاقه‌مندان اختصاص داده بود و گردشگران می‌توانستند در این عکاسخانه عکس‌هایی به شکل سنتی بگیرند. در حال حاضر برای آنکه این کار به صورت بهینه و در شرایط بهتری انجام شود، ترجیح دادیم این همکاری به شکل قابل قبولی با پیمانکار جدید ادامه پیدا کند.

 او ادامه داد: باتوجه به آنکه شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی بازوی اجرایی در بسیاری از امور وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی است از این رو طی نامه‌ای درخواست دادیم تا بحث واگذاری فضا برای انجام فعالیت فرهنگی و گرفتن عکس‌های سنتی در بخشی که در گذشته نیز در مجموعه کاخ گلستان دایر بود اما نیاز است تا با شیوه بهتری اداره شود، مورد بررسی قرار گیرد. از این رو مزایده توسط شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد اما هنوز در خصوص نتیجه آن اطلاعی ندارم.

 امامی با اشاره به آنکه  فضای مدنظر برای تبدیل شدن به عکاسخانه، توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمتگذاری شده است، گفت: بر اساس قیمتگذاری انجام شده اجاره توسط شخصی که برنده مزایده خواهد بود به کاخ گلستان پرداخت می‌شود. مسلم است که وقتی اجاره بابت مکان و خدمتی پرداخت می‌شود، ارائه دهنده خدمت از افرادی که آن خدمت را دریافت می‌کنند هزینه خواهد گرفت. در واقع می‌توان گفت گردشگرانی که علاقه‌مند هستند در دکور و فضایی که به عنوان عکاسخانه به صورت پرتابل و بدون دخل و تصرف در فضا نصب خواهد شد، عکس بگیرند در ازای دریافت این خدمت هزینه پرداخت خواهند کرد.

 به گفته او، عکاسخانه در فضای آزاد و محوطه کاخ گلستان دایر خواهد شد و در جوار عکسخانه که فضای داخلی کاخ است، در نظر گرفته شده است. دو رواق از کاخ گلستان برای این منظور در نظر گرفته شده. البته عکاسی برای تمام بازدیدکنندگان آزاد خواهد بود و در صورتی که تمایل داشته باشند از امکانات عکاسخانه و لباس‌های سنتی و فضای سنتی آن برای عکاسی استفاده کنند باید هزینه پرداخت کنند.

مدیر کاخ گلستان در خصوص دایر شدن رستوران در این مجموعه نیز گفت: قرار است در آینده فضایی برای پذیرایی اختصاص یابد که قطعاً رستوران نخواهد بود و در  قالب کافه و شربتخانه است. در شورای راهبردی فضایی که در پشت عمارت بادگیر قرار دارد که در دوره پهلوی الحاق شده است، برای این منظور انتخاب شد. هنوز اقدامی برای واگذاری این بخش انجام نشده و بررسی ها ادامه دارد چراکه بنا نیازمند طراحی و ترمیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز