خبرگزاری کار ایران

کانون پرورش فکری با ۷ تریلی، سینما و تئاتر را به روستاها می‌برد

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۸۲

پنج تماشاخانه‌ جدید به ناوگان تریلی‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌پیوندند تا تعداد این صحنه‌های سیار نمایشی به ۷ خودرو در کشور افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، ۴۸سال پیش یعنی در سال ۱۳۵۱نخستین تریلی سیار کانون راه جاده‌های کشور را انتخاب کرد و با حضور هنرمندان جوان آن روزها که اکنون به هنرمندان نام‌آشنای تئاتر و سینما تبدیل‌شده‌اند شادی و نشاط را با بهره‌گیری از هنر و رسانه ارزشمند تئاتر به کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای ایران هدیه کرد.

این تریلی پیر پس از۴۶سال فعالیت سرانجام دو سال پیش و در آبان ۱۳۹۷بازنشسته شد و به موزه خاطره‌های کانون پیوست و البته جای خود را به دو تریلی جدید داد که یکی تماشاخانه سیار نام گرفت و دیگری در خدمت کاروان پیک امید بود.

تماشاخانه سیار اکنون هم‌پای پیشرفت‌های فناوری دیگر، تنها یک صحنه برای اجرای تئاتر کودک و نوجوان نیست و با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر، امکان نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان را نیز فراهم کرده است.

تریلی دوم نیز در دو سال گذشته با حضور در مناطق محروم و مناطق بحران‌زده از سیل و زلزله در قالب طرح «پیک امید و مهربانی» در کنار کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای کم برخوردار و آسیب‌دیده از حوادث طبیعی بود و مربیان کانون در کنار این تریلی مجموعه‌ای از فعالیت‌های کانون را در اختیار این بچه‌ها قرار می‌دادند.

اکنون با همراهی و مشارکت وزارت کشور۵تریلی جدید یا تماشاخانه سیار در اختیار کانون قرارگرفته و در حال آماده‌سازی است تا نقاط بیشتری از پهنه وسیع ایران بزرگ تحت پوشش این خدمات فرهنگی و هنری کانون قرار بگیرد و تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان شادمانه به تماشای فیلم‌ها و تئاترهای کانون بنشینند.

۵تماشاخانه جدید تا دو ماه آینده تجهیز و آماده‌سازی می‌شود و قرار است جای خالی تریلی قدیمی کانون را پرکنند که سال‌ها یادآور خاطره‌ی شیرین تماشای تئاتر در ذهن کودکان و نوجوانان ایران بوده است.

از سویی افزایش تعداد تریلی‌های سیار، هم امکان تماشای فیلم و تئاتر برای تعداد بیشتری از بچه‌ها را در گوشه سرزمین ایران فراهم می‌کند هم بر تعداد گروه‌های نمایشی فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خواهد افزود و حمایت کانون از این گروه‌ها را در پی خواهد داشت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری بسیار امیدوار است با راه‌اندازی این امکان جدید، سفر این تریلی‌ها به شهرها و روستاهای ایران آغاز شود و پس از دوران سخت شیوع بیماری کرونا، تماشاخانه‌های سیار کانون نویددهنده روزهای شاد و پر از سلامت و امید در بین ایرانیان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز