خبرگزاری کار ایران

تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری در هیئت دولت

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۴۰۶

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سند راهبردی توسعه گردشگری را به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) با اعلام خبر تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری در هیئت دولت، بیان کرد: سند توسعه گردشگری برای اتخاذ رویکردی بین بخشی و یکپارچه به منظور دستیابی به توسعه پایدار گردشگری و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی تدوین شده است.

او با بیان اینکه این سند با چشم‌انداز فراهم کردن چارچوب هماهنگ سیاستی بین تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط تهیه شده است، افزود: سند توسعه گردشگری با تاثیر بر عناصر مؤثر در بخش گردشگری مانند مدیریت گردشگری، مسائل فضای کسب و کار این حوزه، زیرساخت‌های گردشگری، نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی، مشکلات مربوط به اتباع خارجی و تبلیغات و بازاریابی تمرکز دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهداف سند مذکور تصریح کرد: مشخص کردن خطوط کلان سیاستی براساس گلوگاه‌های اصلی حوزه گردشگری کشور، ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، پیاده‌سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه از اهداف کلی سند پیشنهادی است.

مونسان دستیابی به شاخص‌های رقابت‌پذیری سفر و گردشگری را از دیگر اهداف این سند عنوان کرد و گفت: همچنین توانمندسازی محیط، سیاست‌های سفر و گردشگری و منابع طبیعی و فرهنگی از اهداف کلی این سند است.

او در پایان با بیان اینکه در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، مدل سیاست‌گذاری فرایندی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: جامع‌نگری در حوزه گردشگری از مسائل زیست محیطی تا شبکه گردشگری کشور، توجه به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری در صد سال اخیر، از مزیت‌های سند مذکور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز