خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

چرا کرمان در معرفی جاذبه‌های گردشگری ضعیف عمل کرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۹۴

مدیرکل میراث‌ و گردشگری استان کرمان معتقد است: استان کرمان با تمام داشته‌های خود، خوب معرفی نشده است و باید سهم بیشتری در حوزه گردشگری داشته باشد، این در حالی است که در حوزه تبلیغات و معرفی آثار و جاذبه‌ها ضعیف عمل کرده.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کرمان به واسطه دارا بودن بیش از ۷ اثر میراث جهانی و بیش از ۷۰۰ اثر ملی و جاذبه‌های متنوع در حوزه تاریخی طبیعت‌گردی فرهنگی و... دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است. با این وجود حوزه گردشگری آن همچنان مغفول مانده.

فریدون فعالی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان) با تاکید بر اینکه این استان با وجود جاذبه‌های متنوع تاریخی و گردشگری هنوز نتوانسته خود را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کند، تصریح کرد: معتقد هستم استان کرمان با تمام داشته‌های خود، خوب معرفی نشده است. باید سهم بیشتری در حوزه گردشگری داشته باشد، این در حالی است که در حوزه تبلیغات و معرفی آثار و جاذبه‌ها ضعیف عمل کرده. 

او خاطرنشان کرد: توانمندسازی محیط، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری، واگذاری بناهای تاریخی در قالب کمیسیون ماده ۲۷،  مرمت آثار تاریخی و وارد کردن این بناها به چرخه گردشگری، در نهایت معرفی ظرفیت‌های موجود در حوزه میراث و گردشگری استان می‌توانند راهکارهایی برای برون‌رفت از شرایط فعلی استان کرمان در حوزه گردشگری باشد.

این درحالی‌ست که چندی پیش بر اساس ارزیابی‌های شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، کرمان به عنوان یکی از ۴ شهری که به عنوان پایلوت ارزیابی شهر گردشگر انتخاب شده بود، توانست از میان برخی معیارها که برای انتخاب شهر گردشگر تعریف شده است مانند آینده‌نگری برند، تأثیرگذاری عاطفی، مدیریت تعاملات، وفاداری مخاطبان به برند، محیط و اتمسفر، دسترس پذیری و تحرک پذیری، اوقات فراغت و مهمان نوازی و ….  سه ستاره را دریافت کند که بر اساس ستاره‌های دریافتی می‌توان گفت به عنوان شهر گردشگر پذیر معرفی می‌شود  و هنوز تا تبدیل شدن به مقصد گردشگری و حتا شهر دوستدار گردشگری راه طولانی در پیش دارد.

 مدیرکل میراث و گردشگری استان کرمان از انجام چنین ارزشیابی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اگر با یک برنامه‌ریزی درست در حوزه گردشگری کرمان پیش برویم با حداقل هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانیم استان کرمان را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم. این استان مملو از جاذبه‌های بکر است که به واسطه عدم معرفی درست و مناسب ناشناخته باقی مانده‌اند و سبب شده تا کرمان در حال حاضر به عنوان مقصد گردشگری مطرح نباشد.

فعالی در خصوص چرایی عدم توجه به حوزه بازاریابی، تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمان گفت: هرچند  توسعه گردشگری در اولویت سیاست‌های کلان استان کرمان قرار دارد  اما کمتر به آن توجه شده و در اولویت برنامه‌های استان قرار نداشت. البته در تهیه طرح جامع سعی داریم به سمت توسعه گردشگری پیش برویم. نباید فراموش کرد که  حدود ۴۲ درصد معادن کشور و ۲۵ درصد باغ‌های کشور در استان کرمان است. حق کرمان بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر در حوزه گردشگری نصیبمان شده.

هتل‌ها باز هستند

وی در خصوص وضعیت فعالیت تاسیسات گردشگری کرمان در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت:  در حال حاضر تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز و فعال هستند. هتل‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. با این وجود ضریب اشغال هتل‌ها در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است. 

 آغاز فصل بررسی محوطه‌های تاریخی

مدیرکل میراث و گردشگری استان کرمان در ادامه از آغاز سه فصل کاوش و بررسی در حوزه باستان‌شناسی خبر داد و گفت: منوجان، انار و فهرج محوطه‌هایی هستند که به زودی مورد بررسی باستان‌شناسان قرار می‌گیرند. همچنین ۴۶ پروژه مرمتی در حال حاضر در استان فعال است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز