خبرگزاری کار ایران

به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام شد

جعبه حفاظتی دو نسخه خطی «امالی شیخ صدوق» و «ادویه مفرده» ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۰۷۵

جعبه های حفاظتی جهت نگهداری بهینه نسخه های خطی نفیس «امالی شیخ صدوق» و «ادویه مفرده» توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایلنا، کارشناسان اداره آسیب‌زدایی و مرمت اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور حفاظت و نگهداری بهینه از نسخه‌های خطی «امالی شیخ صدوق» و کتاب «ادویه مفرده» اقدام به طراحی و ساخت جعبه‌های حفاظتی کردند.

اسناد دارای ارزش‌های اداری، پژوهشی و تحقیقی هستند و تا زمانی که مطالب آنها مربوط به مسایل روزمره جاری است، اداری یا شخصی محسوب می‌شوند و پس از آن که ارزش جاری و روزمره خود را از دست می‌دهند، ارزش تحقیقی و استنادی پیدا می‌کنند. 

بنابراین پژوهش‌ها و تحلیل مورخان بدون مراجعه به اسناد کامل نخواهد شد. از همین رو اسناد پلی هستند که گذشته را به آینده پیوند می‌زنند و آرشیو اسناد، نقش مهمی در حفظ فرهنگ و هویت هرملتی دارد. 

لازم به توضیح است نسخه‌های خطی نفیس «امالی شیخ صدوق» درباره احادیث شیعه است که به قرن چهارم هجری برمی‌گردد و کتاب «ادویه مفرده» با موضوع خواص درمانی داروهای گیاهی و نقش آن در مداوای بیماران کتابت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز