خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام تاکید کرد:

لزوم برخورد جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایلام

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۹۱۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در نشست مشترک با رییس دادگستری شهرستان دره‌شهر از برخورد جدی با حفاری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالمالک شنبه‌زاده (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام) در نشست مشترک با مظاهر عادل نیا (رییس دادگستری شهرستان دره‌شهر) اظهار کرد: در راستای برخورد جدی با ساخت‌وسازها و حفاری‌های غیرمجاز برای حفاظت و پاسداری از آثار میراث‌فرهنگی در چارچوب قوانین موجود همکاری ویژه دادگستری شهرستان دره‌شهر را خواستاریم.

او افزود: اهمیت آثار فرهنگی برای همه محرز است، زیرا یکی از نشانه‌های هویت هر ملت است. میراث تمدن هر دیار، در حکم دریچه‌هایی است که به سوی روحیات و خلق خوی و آداب و رسوم ساکنین آن دیار باز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: شناختن و شناساندن آثار تمدن چهرهای تابناک هر نقطه به حکم وظیفه بر همگان واجب است، برای همین است که تمام ملت‌ها قوانین و مقررات خاصی دارند حتی در زمینه‌های بین‌المللی، زیرا مجازات سنگینی برای کسانی است که آثار میراث‌فرهنگی را تخریب کنند.

در این نشست رئیس دادگستری شهرستان دره‌شهر اظهار کرد: در پاسداری از مواریث فرهنگی خلأ قانونی وجود ندارد، در این زمینه کاملا قانونی و به صورت شفاف عمل می کنیم.

عادل‌نیا تصریح کرد: در بسیاری موارد نیز به استناد قانون، مجازات‌های سنگین برای مجرمین علیه میراث‌فرهنگی اعمال شده است، که خوشبختانه با اعمال این مجازات‌ها اکنون شاهد تخریب کمتر آثار تاریخی نسبت به سالیان گذشته هستیم.

او ادامه داد: این نهاد در برخورد با متخلفان و مجرمان علیه میراث‌فرهنگی شهرستان آماده همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز