خبرگزاری کار ایران

شماره‌ جدید فصل‌نامه‌ «ماهور» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۸۷

با مدیر مسئولی محمد موسوی و سردبیری ساسان فاطمی شماره‌ جدید فصل‌نامه‌ «ماهور» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، هفتاد و هشتمین شماره‌ فصلنامه‌ موسیقی ماهور با مدیر مسئولی محمد موسوی و سردبیری ساسان فاطمی منتشر شد. محمد موسوی، بابک خضرایی،‌ آرش محافظ و سعید کردمافی عضو تحریریه‌ این فصل‌نامه هستند.

در این شماره مقالاتی چون موسیقی در ایلام باستان. بو لاؤِرگرِن، ترجمه‌ عسکر بهرامی، نقش چهارم‌ها و پنجم‌ها در ساخت بستر نغمگیِ دستگاه‌های موسیقی ایرانی (بخش دوم). منطقِ باستانی‌ـ‌ صفی‌الدینیِ ملایمت‌ها امروزه تا چه حد کار می‌کند؟ نوشته‌ بابک خضرائی، انعطاف دستگاه: جوهری یا عرضی؟ (بخش اول). تأملاتی بر خاستگاه‌های نظری، کارگانی و جغرافیاییِ دستگاه در موسیقی کلاسیک ایرانی نوشته‌ سعید کردمافی، بوی گل و افیون: دوگانه‌ی انقلاب/ اصلاح و نقد برنامه‌ گلها در مجله‌ی موزیک ایران (۱۳۳۴-۱۳۴۳) نوشته‌ کامیار صلواتی آمده است.

همچنین شاهو عبدی و سپنتا حامدی‌نژاد یادداشت‌هایی را منتشر کرده‌اند.

مصاحبه‌ رادیویی با دماوندی، رامتین نظری‌جو (برگردان از منبعِ صوتی، توضیحات و آوانگاری) از دیگر مطالبِ این شماره است. علاوه بر آن در بخشِ نقد و بررسی یادداشتی درباره‌ کتاب ریتم کودکانه در ایران، اثر ساسان فاطمی. و نقدِ پاریسی و مسئله‌ اپرای ترجمه‌شده (۱۸۲۰-۱۸۷۰). کُرین شْنِدِر، ترجمه‌ آرش محافظ آمده است.

«محمد موسوی» نیز در این شماره یادداشتی نوشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز