خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

نهایی شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۷۹

نماینده مردم زنجان و طارم در رادیو ایران، از نهایی شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی ظرف ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در برنامه «سلام صبح بخیر رادیو ایران» با اشاره به مالیات از خانه‌های خالی اظهار کرد: کشوری که بخواهد پیشرفت کند باید سرمایه‌های جامعه را به سمت کارهای تولیدی سوق بدهد، البته مسیر قانون‌گذار و حاکمیت هم در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

او بیان کرد: اگر انباشت و نگه‌داری ثروت و هدایت نکردن آن در مسیرهای مولد در جامعه وجود داشته باشد، آن جامعه نمی‌تواند سرمایه زیادی تولید کند.

نماینده مردم زنجان تصریح کرد: ابزار این هدایت مالیات است، بر همین اساس اولویت اول ما در مجلس رفع گرانی‌های مسکن در برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت است.

طاهری گفت: اگر ما عرضه مسکن و خودرو را افزایش دهیم، تقاضا افزایش پیدا می‌کند و اختلاف قیمت هم از بین می‌رود؛ همچنین خودروهای احتکار شده هم باید وارد چرخه تولید شوند، زمانی که جامعه نیاز دارد.

او اضافه کرد: ثروت‌های ما برای مملکت است و اگر عرضه افزایش یابد، تنوع هم ایجاد می‌شود، مسئله‌ای که اصلاح آن نیاز است، بحث سامانه‌های اطلاعاتی است، ما باید سامانه‌های ایجاد شده را  که دقیق نیست اصلاح کنیم و سامانه‌ای شکل گیرد که تمام اطلاعات افراد را در بر گیرد.

طاهری در پایان گفت: برای مسکن هم قرار بود شهرداری و دولتی‌ها سامانه‌ای را طراحی کنند که موفقیت‌آمیز نبود اما یک طرح۲ فوریت بر خانه‌های مالی در مجلس تصویب شد که تکمیل سامانه املاک هم در آن گنجانده شده است. همچنین این طرح ظرف یک الی ۲ هفته آینده نهایی می‌شود.

«سلام صبح بخیر» رادیو ایران به تهیه‌کنندگی آرمان ستوده و گویندگی سعید توکلی پخش می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز