خبرگزاری کار ایران

اهدای ۷ سکه با قدمت دوره سلوکیان به موزه بزرگ خراسان

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۵۳۸

مدیر موزه بزرگ خراسان از اهدای هفت سکه تاریخی مربوط به دوره سلوکیان به این موزه خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، محمد رکنی (مدیر موزه بزرگ خراسان) با اشاره به اهدای ۷ سکه با قدمت دوره سلوکیان به این موزه، گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی موزه بزرگ خراسان، سکه‌های اهدایی پس از پاک‌سازی، خوانش و شناسنامه‌سازی، در بخش اشیای اهدایی موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

او با بیان این‌که سکه‌ها متعلق به دوره سلوکی است، گفت: حسن روزرخ اهداکننده این سکه‌های تاریخی از راهنمایان پیشکسوت خراسان و راهنمای تخصصی کشور افغانستان و مسلط به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است که سال‌ها در حوزه منطقه تاریخی خراسان بزرگ مطالعه و بررسی میدانی داشته است.

مدیر موزه بزرگ خراسان تصریح کرد: طی مراسمی در موزه بزرگ خراسان از اهداکنندگان آثار تاریخی تقدیر شد.

سلوکیان جانشینان سلوکوس یکم بودند که در ۳۰۶ پیش از میلاد به قدرت رسید، امپراطوری سلوکی در میان سال‌های ۳۱۲ تا ۶۴ پیش از میلاد (۲۴۸ سال) بر آسیای غربی فرمان می‌راند.

موزه بزرگ خراسان با الهام از بنای عمارت خورشید کلات نادر در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در ۱۲ طبقه داخل بوستان کوه سنگی مشهد ساخته‌شده و هم‌اکنون در مرحله تکمیل محتوا قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز