خبرگزاری کار ایران

برپایی نشستی مجازی برای چهلمین سالگرد درگذشت جلال‌الدین همایی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۴۶۹

نشست مجازی دوروزه‌ «پایان شب سخن‌سرایی» برای چهلمین سالگرد درگذشت جلال‌الدین همایی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، به‌مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت جلال‌الدین همایی، هم‌اندیشی «پایان شب سخن‌سرایی» در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ تیرماه به صورت مجازی توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست، استادان و صاحب‌نظران با گفتارها و نوشتارهای خود درباره‌ زندگی، آثار و ویژگی‌های علمی و شخصیت این استاد، مصحح و محقق برجسته در بزرگداشت همایی مشارکت می‌کنند.

آثار همایی از نظر تعدد و تنوع، قابل توجه و از نظر دقت و نکته‌یابی، ممتاز است و معمولاً بر متن‌هایی که تصحیح کرده مقدمه‌های محققانه و مفصل نوشته و جوانب گوناگون تاریخی و ادبی و زبانی و محتوایی آن‌ها را بررسی کرده است.

او در ۲۸ تیرماه ۱۳۵۹ درگذشت و پیکر او در تکیه لسان‌الارض در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

در این هم‌اندیشی دوروزه گفتارها و نوشتارهای استادان شامل فایل‌های صوتی و تصویری و یادداشت‌هایی از علی‌اشرف صادقی، ضیاء موحد، مهدی نوریان، نصرالله پورجوادی، اصغر دادبه، علیرضا ذکاوتی‌قراگزلو، عبدالله نصری، مهدی محبتی، غلامرضا خاکی،  یونس کرامتی، حسین مسجدی، احمدرضا بهرام پور عمران و سلمان ساکت  به همراه فایل صوتی دو سخنرانی از استاد همایی درباره «تاریخ اصفهان» و «مولوی چه می‌گوید» و فایل صوتی سخنرانی مرحوم منوچهر قدسی درباره استاد همایی درسال ۱۳۶۳ در بزرگداشت همایی در اصفهان با عنوان «چنین کردند یاران زندگانی» منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را ازطریق سایت، کانال تلگرام و اینستاگرام  مرکز فرهنگی شهرکتاب  به نشانی‌های ذیل پیگیری کنند: 

www.bookcity.org

https://t.me/bookcitycc

Instagram/bookcityculturalcenter

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز