خبرگزاری کار ایران

دوره آموزشی تکمیلی «کارشناس ارزیابی اقامتگاه بومگردی» ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۴۱۰

مدیرکل دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ابلاغ دوره آموزشی تکمیلی «کارشناس ارزیابی اقامتگاه بومگردی» توسط معاون گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، زاهد شفیعی (مدیرکل دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) با اشاره به ابلاغ دوره آموزشی تکمیلی «کارشناس ارزیابی اقامتگاه بومگردی»، هدف از طراحی این دوره آموزشی، تسلط کامل کارشناسان ارزیابی تأسیسات گردشگری نسبت به ضوابط و ویژگی‌های اقامتگاه‌های بومگردی عنوان کرد و افزود: از این پس کارشناسان ارزیابی تأسیسات گردشگری برای دریافت مجوز ارزیابی اقامتگاه‌های بومگردی، ملزم به گذراندن دوره آموزشی تکمیلی «کارشناس ارزیابی اقامتگاه بومگردی» هستند.

مدیرکل دفتر مطالعات آموزش گردشگری در خصوص محتوا و نحوه اجرای دوره گفت: این دوره آموزشی به صورت کارگاه‌های عملی تشریح ضوابط ساختمان و تأسیسات، تجهیزات و ملزومات، خدمات به میهمان، منابع انسانی و آموزش، ایمنی و بهداشت و توسعه پایدار و دسترسی، مطابق با «ضوابط بهره‌برداری، ارزیابی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بومگردی» به مدت ۱۲ ساعت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مؤسسات آموزشی گردشگری در سراسر کشور می¬توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم برای اخذ مجوز برگزاری این دوره اقدام و مدرسین معرفی شده می¬بایست علاوه بر دارا بودن سوابق تجربه عملی در حوزه بوم‌گردی، گواهینامه معتبر دوره آموزشی کوتاه‌مدت «کارشناس ارزیابی تأسیسات گردشگری» را نیز ارائه نمایند.

پیش از این و در سال ۱۳۹۸، دوره آموزشی «کارشناس ارزیابی و مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری» و همچنین «ضوابط بهره‌برداری، ارزیابی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بومگردی» توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز