خبرگزاری کار ایران

«فرهنگ اصطلاحات آرشیوی» به چاپ دوم رسید

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۸۶

کتاب «فرهنگ اصطلاحات آرشیوی» با ترجمه انوشه شبانی از سلسله کتاب‌های «پژوهش‌‌های اسنادی» پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است که به چاپ دوم رسیده و در بازار نشر موجود است.

به گزارش ایلنا، کتاب «فرهنگ اصطلاحات آرشیوی» یک منبع چند زبانه و تعاملی برای واژگان آرشیوی است که با تلاش بخش آموزش آرشیوی شورای جهانی آرشیو (ایکا) آماده شده است. هدف از تدوین این واژه‌نامه، حمایت از آرشیو‌داران،‌ مدیران اسناد و مدیران فناوری اطلاعات در استفاده از عبارت‌های مرتبط با حوزه اسناد و آرشیو است.  

در این کتاب ۳۲۰ اصطلاح شاخص حوزه آرشیو و سندشناسی با تکیه بر دانش آرشیوی، سندشناسی، اسنادی و اطلاعاتی معرفی شده است. از ویژگی‌های این فرهنگ‌نامه می‌توان به مرجع بودن آن برای اشاعه فرهنگ آموزشی و پژوهشی در زمینه اسناد و آرشیو و همچنین منبع بین‌المللی برای عبارت‌ها و تعاریف‌ جهت بیان مفاهیم مشترک آرشیوی اشاره کرد.

ترجمه فارسی واژگان ارائه شده همراه با معادل انگلیسی آن‌ها برای استفاده متخصصان، دانشجویان و علاقمندان به آرشیو و سندشناسی و ابزاری پویا که روش‌های بین‌المللی آرشیوی تکامل آنها در طول زمان را به تصویر می‌کشد از دیگر ویژگی‌های این اثر است.

علا‌قمندان برای تهیه این اثر می‌توانند به صورت غیر حضوری به فروشگاه انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به آدرسhttp://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز