خبرگزاری کار ایران

عذرخواهی تاریخ‌دان آمریکایی از توهین به سیاهان/ سخنانم بی‌شرمانه و تاسف‌بار بود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۲۲

دیوید استارکِی (تاریخ‌دان و برنامه‌ساز معروف آمریکایی) بابت اظهارنظرش در مورد سیاهان معذرت‌خواهی کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از دیلی تلگراف، دیوید استارکِی (تاریخ‌دان و برنامه‌ساز معروف آمریکایی) که چند روز پیش میهمان برنامه‌ای تحلیلی در مورد جنبش «جان سیاهان مهم است» بود، در ثنای صحبت‌های مجری دست راستی برنامه "دارن گراین" گفت که معتقد نیست که اصلا به سیاهان بد گذشته است.

او در ادامه پا را فراتر گذاشت و حتی مدعی شد که برده‌داری مترادف نسل‌کشی یا نژادپرستی نیست و اگر چنین می‌بود تا حالا باید هیچ سیاه نفرت‌انگیزی در آفریقا و آمریکا و آسیا زندگی نمی‌کرد.

این جملات او که خود بعد آنها را بی‌شرمانه و تاسف‌بار خوانده بود، موجی از اعتراضات اهالی فرهنگ و تاریخ آمریکا را به دنبال داشت.

یک روز بعد واحد بریتانیایِ انتشارات هارپر کولینز رسما اعلام کرد که برای تنبیه استارکی باید روند انتشار آثار او متوقف و کرسی استادی‌اش در دانشگاه کمبریج پس گرفته شود.

استارکی گفت: اگر فضا چنین ملتهب و احساسی نمی‌بود چه بسا حرف او اینطور طنین نژادپرستانه نمی‌یافت. ضمن تاکید بر اینکه تنها در ادبیات بیان سخنش قدری بی‌ملاحظه‌گی به خرج داده، از مردم عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز