خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد:

مسئولیت جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای تدوین استانداردهای اسناد و آرشیو

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۴۴

رییس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از واگذاری مسئولیت جدید تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه اسناد و آرشیو، مسئولیت حقوقی دبیرخانه کمیته فرعی شماره ۱۱ از کمیته فنی متناظر TC۴۶ به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، رییس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از واگذاری مسئولیت جدید تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه اسناد و آرشیو، مسئولیت حقوقی دبیرخانه کمیته فرعی شماره ۱۱ از کمیته فنی متناظر TC۴۶ به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

غلامرضا عزیزی با بیان این مطلب گفت: در ادامه همکاری‌های بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای تقویت نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه اسناد و آرشیو، مسئولیت حقوقی دبیرخانه کمیته فرعی شماره ۱۱ از کمیته فنی متناظر TC۴۶ به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران واگذار شد.

وی افزود: مهم‌ترین اهداف کمیته فنی متناظر TC۴۶، استانداردسازی روش‌های مرتبط با کتابداری، مستندسازی و اطلاع‌رسانی، انتشارات، آرشیو، مدیریت اسناد، مستندسازی موز‌ه‌ها، خدمات نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی است.

عزیزی گفت: همچنین در ذیل این کمیته فنی متناظر، پنج کمیته فرعی فعالیت می‌کنند که یکی از مهم‌ترین این کمیته‌ها، کمیته فرعی ۱۱ با عنوان مدیریت اسناد/ آرشیو است که از این پس دبیرخانه آن به میزبانی پژوهشکده اسناد، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تشکیل خواهد شد.

لازم به یادآوری است پیش از این نیز مسئولیت حقوقی کمیته فنی متناظر TC۱۷۱ با عنوان «برنامه‌های مدیریت مدرک» و دو کمیته فرعی زیرمجموعۀ آن با عناوین «کیفیت، حفاظت‌ونگهداری، یکپارچگی اطلاعات» و «قالب پروندۀ مدرک، سامانه‌های مدیریت اسناد/مدارک الکترونیکی و اطمینان‌پذیری اطلاعات» نیز به پژوهشکده اسناد واگذار شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز