خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام» در بنیاد ایرانشناسی

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۰۸

همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام»، به همت بنیاد ایرانشناسی، از تیرماه ۱۳۹۹، به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، در افتتاحیه این همایش، حضرت آیت‌ا... سید‌محمد خامنه‌ای‌، رئیس محترم بنیاد ایرانشناسی در خصوص این همایش پیام دادند. 

حضرت آیت ‌ا... سیدمحمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد ایرا‌نشناسی، هدف اصلی از برگزاری این همایش را آغاز گفتگوی جهانی با متفکران عالم اعم از مرد و زن و تدوین قوانینی جهت بیان مسئولیت و شأن واقعی زن بر مبنای تاریخ ایران و اسلام عنوان و بیان کرد: موضوع این همایش؛ پژوهش و بررسی شأن و موقعیت تکوینی، آفرینشی و اجتماعی زن در ایران قبل از اسلام و پس از آن و بخصوص بعد از انقلاب اسلامی است. بنیاد ایرانشناسی به عنوان یک نهاد و بنیاد علمی و پژوهشی، لازم می‌داند ویژگی‌های تاریخ تمدن ایران نسبت به سایر تمدن‌ها را بیان کند. زن در ایران باستان همواره مورد احترام بوده‌ و از پاکی زن به خوبی حراست شده است. 

وی تصریح کرد: پس از ظهور اسلام عمیق‌ترین مسائل و امور ضروری برای حیات بشر معرفی و منتشر شد. اسلام اولین دینی است که منشور آزادی شخصیت زن را تدوین کرده است. در اسلام زن به جایگاهی می‌رسد که نور چشم پیغمبر؛ همسر و دخترش است. اسلام پایه‌گذار قداست زن است.

رئیس بنیاد ایرا‌نشناسی با اشاره به نگاه‌های به ظاهر حامی زنان، تحت عنوان «فمینیست»، گفت: متأسفانه گاهی در غرب صدایی بلند می‌شود و زن را در دنیا فریب می‌دهند -از اینکه زن به حق خودش نمی‌رسد- اینها شأن زن را زیاد نمی‌کند. شأن زن این نیست که بازویش قوی باشد و بتواند مرد را بزند. مرد باید خود را در مقابل زن خدمتگزار بداند. متأسفانه در بعضی از کرسی‌های رسمی در ایران نیز در حمایت از زن مطالبی گفته می‌شود که نه اسلامی و نه فلسفی و نه تکوینی و برابر با قواعد و قوانین آفرینش است. شناخت درست و تربیت زن و مرد برای اداره یک خانواده، یک جامعه متمدن را به وجود می‌آورد و از این جامعه متمدن، جامعه بشری درست ساخته می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت و دسترسی به همایش، اطلاع از زمان برگزاری سخنرانی‌های داخلی و خارجی، ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌ها و همچنین بررسی مقالات برگزیده می‌توانند از طریق سایت همایش به آدرس: woman.iranology.ir با ما همراه باشند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه همایش با شماره‌های ۸۸۶۰۸۷۷۹_۰۲۱ و ۳۱۶۷۰۱۷_۰۹۱۰ تماس گرفته و یا با رایانامه «of.pr@iranology.ir» مکاتبه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز