خبرگزاری کار ایران

در نامه‌های جداگانه از سوی مونسان؛

مراتب ثبت ملی 2 میراث طبیعی به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۳۹

مراتب ثبت دو اثر طبیعی در سیستان و بلوچستان، در نامه‌هایی جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار سیستان وبلوچستان ابلاغ شد.

به‌ گزارش ایلنا، در یکی از نامه‌های علی‌اصغر مونسان خطاب به احمدعلی موهبتی آمده است:

در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی‌ماه 1382 و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد 1384 به شماره 26975/ت 32925 ه، هیئت‌وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «چشمه شورعین» واقع در سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، بخش مرکزی، دهستان کهیر، سه کیلومتری شمال شرق روستای طران، که پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 550 مورخ 22 اسفند 97 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذی‌ربط استان ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.

همچنین در نامه دیگر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار سیستان و بلوچستان مراتب ثبت «صخره گوردیم» واقع در سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، بخش مرکزی، دهستان کهیر، 1.78 کیلومتری جنوب روستای گوردیم به شماره 551 مورخ 22 اسفند 97 ابلاغ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز