خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم:

ریشه بیشتر مشکلات کشور در فرهنگ است/ منتظر هوای تازه باشید/ دوست دارم تئاتر تماشا کنم

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۰۰

مجید نصیرایی گفت: کمیسیون جدید فرهنگی که در مجلس یازدهم شکل گرفته این نوید را به کسانی که در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنند، می‌دهد که می‌توانند به یک جهش و به یک هوای تازه و یک نگاه نو امیدوار باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رویکرد این کمیسیون در مجلس جدید گفت: یکی از مسئولیت‌های ما در تحقق اهداف و ماموریت‌های فرهنگی گام دوم انقلاب استفاده از ظرفیت‌های هنری مانند تئاتر و سینما و رسانه است.

مجید نصرایی ادامه داد: باید بتوانیم قالب این هنرها را که مخاطب نخبگانی دارند، تعریف کنیم و ببینیم چه موانعی سر راه بوده که باعث شده تاکنون نتوانیم آنچنان که باید و شاید از این هنرها استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس هنوز جلسات چندانی برگزار نکرده و در نتیجه به نگاه واحدی در رویکرد این کمیسیون نرسیده‌ایم، گفت: اعضای کمیسیون باید خیلی بیشتر از اینها دور هم بنشینند و با رویکردها و سلیقه‌ها و دقت هم به فضای حاکم بر برنامه‌ریزی هنری آشنا شوند. اما این پیام را به دست نخبگان و فعالان هنر برسانید که در این کمیسیون، یک فضای کاملا آماده برای شنیدن نقطه نظرات نخبگان هنر وجود داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: این آمادگی در کمیسیون فرهنگی هست که پذیرای فعالان هنری باشد. خود من هم انگیزه دارم تا به نمایندگی از کمیسیون، به دیدار اصناف هنری بروم.

نصیرایی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم هنر نیاز به آسیب‌شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف دارد تا بدانیم موانع کنونی بر سر راه چیست و کدام بخش آن دست مجلس است که باید ورود کند و این مانع را بردارد و کجا در حوزه اجراست که این اهداف محقق نشده یا احیانا فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود آزاد نشده است. باید خود اصحاب هنر و فعالان هنری پیش قدم شده و زمینه‌ای را فراهم کنند که این موارد آسیب‌شناسی شود و بعد ببینیم وظیفه ما چیست تا انشالله اتفاقی بیفتد.

او در ادامه با بیان اینکه «تمدن نوین اسلامی یک هدف جدی است» گفت: این هدف قطعا به فضل پروردگار محقق خواهد شد اما ابزارهایی را می‌طلبد. اگر قرار است در دنیای امروز تمدن نوینی برپا شود، باید ابزار رساندن این پیام در داخل و فضای بین‌الملل را شناسایی کنیم؛ باید ببینیم چه ظرفیت و ابزارهایی برای تحقق این هدف در دست داریم؟ آقا در جایی از عبارت «کار فرهنگیِ تر و تمیز» استفاده می‌کنند؛ فرهنگ و هنر هم از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند پیام انقلاب اسلامی و گفتمان اسلامی و پیام فرهنگ ایرانی را به صورت تر و تمیز و بهترین و زیباترین شکل ممکن منتقل کند.

نصیرایی تصریح کرد: جایی که از این ابزار و ظرفیت خوب استفاده شده، تاثیرش را در داخل کشور و عرصه بین‌المللی دیده‌اید. اما دیگران هم از همین ظرفیت و فرصت استفاده کرده‌اند تا بتوانند به کشور هجمه بیاورند. معتقدم ریشه و منشا بخش اعظم معضلات و مشکلاتی که در کشور داریم، در حوزه‌های فرهنگی‌مان است؛ دیگرانی توانسته‌اند در جاهایی، نگاه خودشان را از این طریق در افکار و اندیشه‌های جوانان ما رسوخ دهند و منشا بعضی از مشکلات امروزی ما در همین جاست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اما مجدداً این را اعلام می‌کنم که علاقه‌مندیم و آمادگی و انگیزه کامل داریم که بنشینیم و به حرف نخبگان و فعالان عرصه‌های هنری گوش دهیم. کمیسیون جدید فرهنگی که در مجلس یازدهم شکل گرفته این نوید را به کسانی که در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنند می‌دهد که می‌توانند به یک جهش و به یک هوای تازه و یک نگاه نو امیدوار باشند.

نصیرایی همچنین با اظهار علاقه برای حضور در سالن‌های نمایشی گفت: خیلی دوست دارم به تماشای تئاتر بیایم و از نزدیک با فضای تئاتر بیشتر آشنا شوم و با شخصیت‌های موثر و شاخص این حوزه بیشتر به گفتگو بنشینم. در این سال‌ها شاید به دلیل جنس کارم، خیلی در چنین فضاهای هنری حضور نداشته‌ام؛ البته همواره علاقه‌مند بوده و هستم و رصد کرده و دیده‌ام.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: اما اگر بخواهم در این حوزه تاثیرگذار و همچنین سیاست‌گذار باشم، باید فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی، با چهره‌های شاخص هنری بیشتر آشنا شوم؛ البته دوست دارم بیشتر از آنکه من حرف بزنم، حتما شنونده باشم.

نصیرایی در پایان خاطرنشان کرد: حتما این نوید را به هنرمندان می‌دهم که کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم هوای تازه‌ای را در فضای فرهنگی کشور و رونق و تحول و جهش را در ابعاد مختلف اصناف هنری ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز