خبرگزاری کار ایران

سام مندس به هر هنرمند بیکار 1000 دلار کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۳۳

سم مندس (کارگردان سینما و تئاتر) اعلام کرد که به منظور حمایت از هنرمندان و اهالی تئاتر که در طول دوران تعطیلی ناشی از شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند، 500 هزار دلار اختصاص خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، سم مندس (کارگردان سینما و تئاتر) اعلام کرد که به منظور حمایت از هنرمندان و اهالی تئاتر که در طول دوران تعطیلی ناشی از شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند، 500 هزار دلار اختصاص خواهد داد.

مندس که اخیرا فیلم موفق 1917 را بر روی پرده نقره‌ای داشت، تصمیم گرفته به سبب خالی بودن دست هنرمندان و آن دسته از اهالی فرهنگ که بدون تعلق به هیچ نهادی در حال کار هستند، این هزینه حمایتی را تقبل کند.

دولت آمریکا چندی پیش بسته حمایتی 1.2 میلیارد دلاری را تصویب کرد تا به نهادها و کارگران رسمی بازمانده از کار جهت جبران ضرر و زیان‌های ناشی از قرنطینه پرداخت شود. با این حال عدم تخصیص این بودجه به بسیاری از افرادی که خود را ذیحق می‌دانستند، سبب به وجود آمدن اعتراضاتی میان اهالی فرهنگ و هنر آمریکا شده است.

مندس و وکلایش اعلام کرده‌اند به هر متقاضی واجد شرایطی که از حمایت‌های دولتی محروم مانده باشد؛ 1000 دلار به عنوان اعانه پرداخت می‌کنند. او در گفتگو با گاردین تاکید کرد که این مبلغ صرفا برای اهالی تئاتر تخصیص داده شده است و پس از احراز شرایط آنها پرداخت می‌شود. 

سم مندس البته در این راه تنها نیست و کمپانی نت فیلیکس نیز اعلام کرده که این مبلغ را برای سم و تیم کاری او تامین خواهد کرد. مندس که تا پیش از کارگردانی نخستین اثر هالیوودی‌اش یعنی زیبایِ آمریکایی در سال 1999 کارگردان تئاتر در بریتانیا بود، از این اقدام سخاوتمندانه فیلیکس تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز