خبرگزاری کار ایران

همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای احیای روستای الگن و جنگل‌های بلوط زاگرس

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۳۹۰

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بر اساس تفاهم‌نامه مشترک در جهت احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد و جنگل‌های بلوط زاگرس همکاری می‌کند.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ همکاری برای احیاء روستای الگن و جنگل‌های بلوط زاگرس به امضای ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید رسید.

در راستای اولویت‌های سال جاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و به منظور توسعه همکاری‌های علمی و کاربردی و بهره‌‌گیری از توان گروه‌های پژوهشی، جامعه حرفه‌ای، نیروهای داوطلب و ساکنان بومی روستای الگن و سکونتگاه‌های همجوار آن در احیاء ساختارهای طبیعی، فرهنگی و میراثی و حوزه نفوذ فرهنگی و طبیعی روستای الگن واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ به امضای ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید رسید.

بهروز عمرانی (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) در نشست تخصصی که به این منظور برگزار شد آمادگی این مرکز را برای همکاری در جهت ثبت روستا در فهرست ملی و همچنین حمایت‌های علمی و پژوهشی در خصوص آموزش و احیاء هنرهای سنتی و مطالعات مردم‌شناسی منطقه اعلام کرد.

همچنین مجید صفایی (مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد) در این نشست اعلام آمادگی کرد با همکاری بنیاد الگن و شرکت عمارت خورشید ضمن هماهنگی با معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات لازم در جهت مرمت بناهای تاریخی و خانه‌های روستایی منطقه را به انجام برساند.

او هدف از این همکاری را فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم گردشگری پایدار و مبتنی بر بوم گردی که روستای الگن به عنوان یک نمونه پایلوت و الگو در این منطقه خواهد بوداعلام کرد.

به گفته صفایی سایر روستاهای منطقه نیز جهت همکاری و همراهی با چنین طرح‌هایی ترغیب و اعلام آمادگی کرده‌اند.

پیشتر و در این همین ارتباط در هفته گذشته، منیژه هادیان (معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) به منظور آغاز همکاری‌های لازم از اماکن مختلف این منطقه شامل روستای الگن، قلعه دیشموک و شهر تاریخی دهدشت بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز