خبرگزاری کار ایران

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایسپا اعلام کرد؛

۴۵.۸ درصد مخاطب تلویزیون و ۳۱.۲ درصد مخاطب فضای مجازی هستند/ ۶۰ درصد مخاطبان تلویزیون، اخبار را انتخاب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۳۷۴

در یک طرح نظرسنجی تلفنی در خردادماه ۱۳۹۹، میزان استفاده مردم از رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری طرح دربرگیرنده مردان و زنان بالای ۱۸ سال در کل کشور و تعداد افراد نمونه ۱۵۸۲ نفر بوده است.

به گزارش ایلنا، در یک طرح نظرسنجی تلفنی در خردادماه ۱۳۹۹، میزان استفاده مردم از رسانه ها مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری طرح در برگیرنده مردان و زنان بالای ۱۸ سال در کل کشور و تعداد افراد نمونه ۱۵۸۲ نفر بوده است.

یافته‌های نظرسنجی درباره میزان استفاده مردم از رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد ۴۵.۸ درصد پاسخگویان بیشتر از صداوسیما، ۳۱.۲ درصد از شبکه‌های اجتماعی مجازی، ۱۰.۳ درصد از سایت‌های اینترنتی، ۶.۹ درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای و ۱.۳ درصد از روزنامه‌ها و مجلات استفاده می‌کنند.

در میان برنامه‌های مختلف صداوسیما ۵۹.۳ درصد از کل پاسخگویان اخبار، ۵۵.۱ درصد فیلم و سریال، ۱۵.۸ درصد برنامه‌های ورزشی، ۱۴.۶ درصد برنامه‌های مستند، ۱۳.۶ درصد برنامه‌های طنز و ۱۱ درصد برنامه‌های کودک و نوجوان را بیشتر از سایر برنامه‌های این رسانه دنبال می‌کنند.  لازم به ذکر است در این سؤال پاسخگویان از میان گزینه‌های متعدّد می‌توانستند سه گزینه انتخاب نمایند.

در پرسشی از پاسخگویان پرسیده شده است «به نظر شما صداوسیما واقعیت جامعه را منعکس می‌کند؟» که ۴۶.۵ درصد پاسخگویان به این پرسش پاسخ منفی داده‌اند و در مقابل، ۳۲.۶ درصد معتقدند صداوسیما واقعیت‌های جامعه را منعکس می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز