خبرگزاری کار ایران

آلبوم «دیرینگاه مستور» با برداشتی آزاد از گوشه‌های ایرانی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۲۵۵

آلبوم «دیرینگاه مستور» با اجرا و هم‌نوازی محسن نیک‌پی و رضا زارع در قالب ۹ قطعه بی‌کلام «هنگام»، «سرمست»، «درآمد دشتی و اشاره به بیات راجع»، «دیرینگاه»، «دیلمان»، «مستور»، «برداشتی از غم انگیز و گیلکی»، «گذار»، «عشاق» و «عالین» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، آلبوم «دیرینگاه مستور» با اجرا و هم‌نوازی محسن نیک‌پی و رضا زارع در قالب ۹ قطعه بی‌کلام «هنگام»، «سرمست»، «درآمد دشتی و اشاره به بیات راجع»، «دیرینگاه»، «دیلمان»، «مستور»، «برداشتی از غم انگیز و گیلکی»، «گذار»، «عشاق» و «عالین» منتشر شد.

این نواخته‌ها به صورت تک‌نوازی سه‌تار و دونوازی سه‌تار و تنبک ارائه شده که نوازندگی سه‌تار را محسن نیک‌پی ونوازندگی تنبک را رضا زارع بر عهده داشته است.

نیک‌پی درباره این آلبوم می‌گوید: «این اثر تجربه‌ای است از سعی در اجابت رسالت هنری. در این راستا گوشه‌های ردیف موسیقی ایرانی با نوعی درون‌نگری و برداشت آزادانه با کلیتی واحد و داستان‌وار اجرا شده تا چیدمان این فضای ذهنی بتواند پیوندگاهی زیبا باشد میان هنرمند و مخاطب.»

ضبط قطعات این آلبوم در استودیو رهگذار هفت اقلیم و مسترینگ آن در استودیو بِل انجام شده و شرکت چکاوک زنده رود، تولید و پخش آن را عهده دار بوده است.

محسن نیک‌پی نوازندگی را نزد اساتیدی چون شهریار اباذری، بهداد بابایی و مسعود شعاری آموخته و رضا زارع نیز از هنرجویان نوید افقه، خشایار زارع و حسن شکری‌زاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز