خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث و گردشگری هرمزگان:

تعطیلی موزه‌های هرمزگان تا اطلاع ثانوی/ ادامه فعالیت هتل‌ها و مراکز گردشگری روباز/ اجتماع در سواحل ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۱۹۰

مدیرکل میراث و گردشگری هرمزگان با اعلام خبر تعطیلی موزه‌های این استان گفت: موزه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند اما هتل‌ها باز هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باتوجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور و افزایش آمار بیماران کرونایی ایرج حریریچی (معاون وزیر بهداشت) اواخر هفته گذشته از اعمال احتمالی محدودیت‌های جدید کرونا شامل تعطیلی یک هفته‌ای موارد گروه ۳و۴ در ۱۳ استان خبر داد. این استان‌ها شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، فارس، خراسان رضوی، تهران، البرز و کرمان است.

 باتوجه به آنکه موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و... ازجمله موارد گروه ۳و۴ هستند که بخشی از آنها در حوزه میراث و گردشگری و سفر فعال هستند از این رو تعطیلی احتمالی این مراکز به ستاد کرونا استان‌ها واگذار شده است.

رضا برومند (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان) درخصوص تعطیلی موزه‌های این استان به ایلنا گفت: طی مدتی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم با قرمز شدن وضعیت، مدتی موزه‌ها تعطیل شدند اما بعد از اعلام وزیر میراث و گردشگری مجدد بازگشایی شدند. در این میان طی روزهای گذشته باتوجه به نامه‌ای که ستاد استانی کرونا اعلام کرد و باتوجه به آنکه گزینه‌های محور ۳ و ۴ مد نظر ستاد ملی کرونا مکان‌های سر پوشیده و موزه‌ها را دربرمی‌گیرد، از این رو موزه‌های این استان از شنبه و اوایل هفته مجدد تعطیل شده‌اند.

او ادامه داد: موزه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود اما هتل‌ها بازهستند و فضاهای گردشگری هم بخش‌هایی که جنبه اجتماع دارند مانند تالارها و برگزار دوره‌های آموزشی و تورهای دسته جمعی تعطیل است. اما درخصوص فعالیت مراکز گردشگری روباز مشکلی وجود ندارد.

برومند در پاسخ به این سوال که آیا حضور گردشگران در سواحل بلامانع است یا خیر، گفت: اگر حضور در قالب تجمع باشد جلوی آن گرفته می‌شود اما اگر به صورت انفرادی باشد، مانعی ندارد. اگر گردشگران بخواهند کمپ یا چادر در قالب گروه و تور برگزار کنند، مانع خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز