خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل

افتتاح بزرگ‌ترین پل معلق جهان تا تکمیل کمربند طلایی سبلان

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۹۴۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از افتتاح ۲۹ پروژه تا سال ۱۴۰۰ در سطح استان خبر داد و گفت:‌ با افتتاح این پروژه‌ها شاهد جهشی ملموس و مشهود در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل) گفت: از میان پروژه‌های استان  تعداد ۱۸ پروژه مربوط به تاسیسات گردشگری، ۹ پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی و دو پروژه در صنایع‌دستی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه اردبیل با نام استان «پل‌های معلق» شناخته می‌شود، افزود: پل معلق مشکین‌شهر و پل معلق شیشه‌ای هیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشترین بازدید را در ایام کرونا داشتند. همچنین در منطقه ازناو طولانی‌ترین پل معلق جهان با بیش از ۵۰۰ متر طول در خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

او به سرمایه‌گذاری ۲۷۰میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه هیر اشاره کرد و گفت: پس از افتتاح پل معلق شیشه‌ای هیر این منطقه به عنوان قطب جدید گردشگری شناخته شد و از سوی بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی و تاسیسات گردشگری مورد استقبال قرار گرفت که نتیجه آن اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر بود.

او با اشاره به تخصیص اعتبار ۵۰هزار میلیارد تومانی از محل اعتبارات استانی به زیرساخت‌های گردشگری و توسعه جاده‌های دسترسی گردشگر، افزود: بیش از ۲۶میلیارد تومان از این اعتبارات برای تکمیل کمربند طلایی سبلان هزینه خواهد شد که یکی از مطالبات چندین دهه مردم اردبیل در حوزه گردشگری است. تکمیل این کمربند طلایی که دارای سه قطب گردشگری سرعین، سردابه و قطور سویی است، موجب افزایش فزاینده گردشگر در استان خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل دارای دو پیست اسکی در حال بهره‌برداری است به دیگر پروژه‌های مربوط به گردشگری زمستانی استان اشاره کرد و گفت:‌ سه پیست اسکی در دست احداث است که تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین بزرگ‌ترین سکوی پرش اسکی کشور در پیست اوجور نصب خواهد شد که موجب میزبانی بسیاری از اسکی بازان در فصل زمستان خواهد شد. با احداث این پیست‌ها استان اردبیل تبدیل به هاب و مرکز گردشگری زمستانی کشور خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، احداث هتل ۵ستاره را از اولویت‌های استان در توسعه خدمات گردشگری برشمرد و ادامه داد: هم اکنون موافقت اصولی برای سه مجموعه صادر شده و عملیات عمرانی آنها نیز آغاز شده است. احداث این هتل‌ها سطح خدمات گردشگری استان را ارتقا خواهد داد.

او به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد راه‌آهن تهران ـ میانه ـ اردبیل اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به اینکه امکانات ریلی آسانترین و ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل برای گردشگری زمستانی و مناطق صعب‌العبور  است با بهره‌برداری از راه آهن اردبیل در سال ۱۴۰۰ گردشگری زمستانی رونق خواهد گرفت.

فلاحی درخصوص فعالیت آبگرم‌ها توضیح داد: با شیوع کرونا آبگرم‌ها تعطیل بود، ولی در حال حاضر آب گرم‌های معدنی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و ما هیچ مشکلی در استقبال از گردشگران نداریم.

او در ادامه به تاسیس دو مرکز آب درمانی اشاره کرد و گفت:‌ افتتاح  دو مرکز آب درمانی در نیر و سردابه جزء پروژه‌هایی است که امسال افتتاح می‌شوند.

فلاحی برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای مختلف را از دیگر پروژه‌های استانی عنوان کرد و افزود:‌ تجهیرات برای دایر کردن این بازارچه‌ها خریداری شده و در اختیار معاونت صنایع دستی قرار داده شده که از طریق تشکل فعالان صنایع‌دستی فعال خواهند شد. همچنین در شهرستان پار‌س‌آباد عملیات عمرانی نمایشگاه صنایع‌دستی را آغاز کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۰ این مجموعه را افتتاح خواهیم کرد.

او در پایان درباره فعالیت استان در حوزه میراث‌فرهنگی بیان کرد:‌ چهارم مردادماه روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که برای این روز برنامه‌های خوبی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از جمله آن‌ها افتتاح موزه و پژوهشگاه صفویه‌شناسی در پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز