خبرگزاری کار ایران

مکرمی فر به ایلنا خبر داد:

"وضعیت قرمز" موزه‌ها و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی را تعطیل نکرد/ ضریب اشغال هتل‌ها ۱۰ درصد

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۹۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:‌ با توجه به قرمز بودن استان خراسان رضوی به لحاظ شیوع ویروس کرونا، هیچیک از موزه‌ها تعطیل نیستند و تمام هتل‌هایی که درخواست بازگشایی داشتند، فعال هستند. درواقع می‌توان گفت هیچیک از تاسیسات گردشگری تعطیل نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی که مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است و استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند اما برخی از این استان‌ها همچنان موظف به جذب گردشگر بوده و هنوز تصمیم خاصی مبنی بر تعطیلی احتمالی موزه‌ها در آنها اتخاذ نشده است.

ابوالفضل مکرمی فر (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی) با اشاره به آنکه این استان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد، اظهار کرد: مدت کوتاهی شاهد کاهش شیوع کرونا در استان بودیم اما درحال حاضر  با شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان روبه رو هستیم. با توجه به آنکه در شرایط موجود تقاضا برای سفر و گردشگری کاهش یافته، از این رو تلاش‌مان را بر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بعد از کرونا متمرکز کرده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجا که یکی از سیاست‌های وزارتخانه میراث و گردشگری، توسعه گردشگری است، از این رو اعتمادسازی در این حوزه را در خصوص گردشگران استان‌های بازار هدف گردشگری خراسان رضوی در پیش گرفته‌ایم. از فعالان گردشگری ۷ استان دعوت کرده‌ایم تا برای فم تور به خراسان رضوی سفر کنند و این تورآشناسازی به منظور معرفی مسیرهای گردشگری بعد از سفید شدن شرایط شیوع کرونا برگزار خواهند شد.  همچنین برگزاری ۳۰ جشنواره ملی و محلی را تدوین کرده‌ایم که تا پایان سال برگزار شوند.

 در میان نام استان‌های بازار هدف خراسان رضوی استان‌هایی مانند فارس، تهران، گلستان، مازندران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، قم و خراسان جنوبی به چشم می‌خورد این درحالی است که برخی از این استان‌ها درحال حاضر در لیست استان‌های قرمز و در وضعیت هشدار  قرار دارند.

مکرمی فر خاطرنشان کرد: نظارت‌ها جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام سفرهای هوشمند و اعتمادسازی تشدید کرده‌ایم. باتوجه به قرمز بودن استان خراسان رضوی به لحاظ شیوع ویروس کرونا، درخواست داریم تا گردشگران از انجام سفرهای غیرضروری به این استان بکاهند، البته هیچیک از موزه‌ها تعطیل نیستند و تمام هتل‌هایی که درخواست بازگشایی داشتند، فعال هستند. درواقع می‌توان گفت تصمیمی از سوی ستاد کرونا استان مبنی بر تعطیلی تاسیسات گردشگری و موزه‌ها گرفته نشده.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی میانگین ضریب اشغال هتل‌های این استان، ۱۰ درصد است و میزان بازدیدها نیز بسیار کاهش یافته. گردشگر خارجی نیز در این استان حضور ندارد.

 او درخصوص تعداد بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی و موزه‌های استان که از ابتدای سال تاکنون انجام شده‌ است نیز گفت: بیش از ۲۸ هزار بازدید طی ۴ ماه نخست سال ۹۹ انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز