خبرگزاری کار ایران

براش وارد مرحله تولید شد؛

در شرایط کرونایی، فیلم کوتاه بهترین گزینه است

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۳۵۱

نویسنده و کارگردان «براش» از آغاز تولید این فیلم خبر داد و گفت: به نظرم بهترین گزینه برای فیلمسازان و هنرمندان در شرایط کنونی ساخت فیلم کوتاه است که می‌تواند با رعایت مسائل بهداشتی و با هدف ایجاد ارتباط با مخاطبان راه حلی برای این خلا موجود باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم کوتاه «براش» (the brush) به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین سعدی وارد مرحله تولید شد.

امین سعدی با اشاره به اینکه «براش» کشمکش‌هایی عجیب از زندگی یک دختر نقاش را روایت می‌کند، به ایلنا گفت: فیلمنامه، جنبه‌ای اجتماعی دارد که با انتخاب شخصیت دختری نقاش، در پی یافتن حقیقت در طی زمان بودم.

او تشریح کرد: درام روایت حاصل درگیری‌های ذهنی این دختر با مردمانی‌ست که هر روز و هر جا و هر زمان دیده می‌شوند و ما به‌راحتی از کنار آنان می‌گذریم، مردمانی که در ذهن این دختر حکایت عشق و نفرت را در بطن زمان و با عوض کردن مسیر زندگی‌اش نشان می‌دهند.

این نویسنده و کارگردان خاطرنشان کرد: مراحل پیش تولید فیلم کوتاه براش از اسفند ۹۸ شروع اما به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد. تا اینکه اکنون بعد از گذراندن تمرین‌ها و تکمیل عوامل، وارد فاز تولید شده و در هفته آخر تیرماه سال‌جاری در شهر تهران فیلمبرداری می‌شود.

سعدی همچنین با اشاره به ساخت فیلم کوتاه در شرایط کنونی، گفت: به نظرم بهترین گزینه برای فیلمسازان و هنرمندان در شرایط کنونی ساخت فیلم کوتاه است که می‌تواند با رعایت مسائل بهداشتی و با هدف ایجاد ارتباط با مخاطبان راه حلی برای این خلا موجود باشد.

او خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام و ایده خود را منتقل می‌کند و برای تماشاچی عصر زمان می‌تواند مناسب باشد.

کارگردان فیلم کوتاه «براش» با اشاره به دشواری‌هایی که ساخت و نمایش فیلم کوتاه در ایران دارد، تصریح کرد: اما در شرایط سخت اقتصادی کنونی با توجه هزینه‌های بالای تولید و عدم حمایت ارگان‌های دولتی و خصوصی به‌علت عدم برگشت سرمایه، صرفا فیلم‌ها راهی بازارهای جشنواره‌ای می‌شوند و امکان دیده شدن برایشان بسیار محدود است.

سعدی در پایان با یادی از عباس کیارستمی، به نقل قولی از او پرداخت و گفت: «در حالی که دیگران صدها هکتار زمین رو زیر کشت می‌برن تو داری توی بشقاب سبزی سبز می‌کنی.»

آذین رضایی، نگین فیروزمنش، سعید احمدخانی، شایان لنگرودی، کوروس افشار، بهرنگ‌ زهره‌وند و علی زحیری بازیگران فیلم کوتاه «براش» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین سعدی هستند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: دستیار اول کارگردان: نیلوفر راد، دستیار دوم کارگردان: نیما منصوری، منشی صحنه: رامک نوروزی، تدوینگر: مهدی سعدی، طراح صحنه: امین سعدی، مدیر فیلمبرداری: معین الیاسی، نورپرداز: علیرضا نصرتی، طراح لباس: عطیه بهرامی، دستیار فیلمبردار: امین مقدم، مرتضی صادقی، آهنگساز: بهزاد بختیاری، طراح گریم: فرزانه جدید، استوری بوردر: سهیل بزرگی، مدیر تولید: نیما منصوری، مدیر تدارکات: عباس وزیری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز