خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های تابستانی شبکه‌های استانی صداوسیما اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۷۳۵

نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های تابستانی مراکز استان‌های صداوسیما باحضور سیدعباس فاطمی (رییس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی) در سالن جلسات امور بین‌الملل ساختمان اداری سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس فاطمی (رییس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی) در نشست اعلام ویژه برنامه‌های تابستانی مراکز استان‌های صداوسیما گفت: ما تابستان خود را از زمستان آغاز کردیم و از آن زمان برنامه‌های شادی را برای پخش در نظر گرفتیم. از اواخر بهمن‌ماه سریال انتخاباتی میانبر را داشتیم که بعد رویکر آن تغییر کرد و مختص به کرونا شد. علاوه بر این برنامه‌های متعدد دیگری را برای مراکز در نظر گرفتیم که کار سختی بود.

وی افزود: اکنون در مرحله دوم کرونا هستیم و شبکه‌های استانی موظف هستند که برنامه‌های کافی را برای شبکه‌ها تامین کنند. ۱۴۰ برنامه تلویزیونی و ۲۴۰ برنامه رادیویی را برای تابستان در نظر گرفتیم. کاری که در روزهای آینده در شبکه‌های استانی رخ می‌دهد، برگزاری لیگ ایده‌ها بوده که با عنوان اتم مخفف شده است. هدف این برنامه معرفی استعدادهای استان‌ها بوده که در نهایت ۵۰ نفر برگزیده در لیگ ملی در شبکه شما به مردم معرفی می‌شوند. روند انتخاب افراد کاملا با رای مردم است.

فاطمی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این‌ها برنامه‌ای برای معرفی الگوهای موفق اشتغال را نیز در نظر گرفتیم. همچنین ساختار برنامه‌های مسابقه‌ای را نیز برای شبکه‌های استانی در نظر گرفتیم که می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

رییس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی در ادامه اظهار داشت: توجه ویژه به قرآن در این تابستان در دستور کار ما بوده و در طرح ۱۴۵۴ قرآنی مشارکت ویژه‌ای خواهیم داشت. توجه به نهج‌البلاغه، داستان نویسی، معرفی مشاهیر را نیز در دستور کار داریم. توجه به برنامه‌های طنز و ترکیبی نیز از برنامه‌های تازه‌ای است که برای سیمای استان‌ها درنظر گرفتیم. اکنون برنامه‌های شبانه مراکز کیفیت بهتری پیدا کرده که در ادامه اتفاق بهتری نیز برای آن رخ می‌دهد. به همین منظور هر شب یک برنامه شبانه را برای شبکه شما در نظر گرفتیم که در آن میزبان نخبگان و مشاهیر استانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در کنار این موارد ما برنامه‌های روستایی هم داریم که اکنون در آن سعی می‌شود تا به معرفی جغرافیای مختلف می‌پردازند تا به همین صورت یک گردشگری مجازی را برای مردم فراهم کنیم. ۱۳ به در امسال برای اولین بار در طول صدسال اخیر بود که هیچکس از خانه بیرون نرفت. باید ما در ادامه کاری کنیم تا تلفات کرونا کم شود. بنابراین در برنامه‌های خود این موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.

فاطمی در ادامه بیان کرد: در حوزه کارهای نمایشی شکرخدا سال را با سریال موفق میانبر شروع کردیم و از امشب نیز سریال دخترم نرگس روی آنتن شبکه یک می‌رود. سریال سرزده را برای دهه اول محرم آماده کردیم که تولید استان خراسان است. سریال اکسیر را در مرکز زنجان آماده کردیم و آماده برای پخش در دهه دوم ماه محرم است. سریال نشانی تولید مرکز مهاباد را آماده داریم. همچنین فصل دوم سریال میانبر نیز اکنون در حال پخش از شبکه شما است.

وی افزود: بیش از ۲۰ تله فیلم تولید مرکز استان‌ها آماده برای پخش است. در حوزه مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای به معرفی استارت‌آپ‌ها داریم. همچنین ۶۰ مستند نیز آماده پخش داریم که با پرداخت به موضوعات مختلف در تابستان روی آنتن تلویزیون می‌رود.

فاطمه ادامه داد: علاوه بر این موارد برنامه‌های بسیاری را برای رادیو نیز در نظر گرفتیم. از ۶ تا ۱۲ تیر ما شاهد ترورهای مختلفی و حوادثی همچون حمله شیمیایی سردشت و حمله به‌هواپیمای مسافربری داریم و بر اساس آن سعی کردیم برنامه‌های مختلف را در این ایام برای مردم در نظر بگیریم تا در جریان موضوعات قرار بگیرند. ۳۹ فیلم سینمایی، ۴ سریال، ۱۳ مجموعه انیمیشن، ۴ مجموعه مستند که بیش از ۱۰۰ قسمت است را نیز برای پخش شبکه‌های استانی در تابستان در نظر گرفتیم تا مردم آنتن گرمی را تجربه کنند.

رییس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی در ادامه اظهار داشت: در حوزه صدا ۲۴۰ برنامه برای صدای استان‌ها در نظر گرفته شده است. تلاش برنامه‌سازان رادیویی در مراکز صدای استان‌ها تولید برنامه‌های شاد و مفرح با رویکرد مسابقه بوده است. معرفی مشاهیر، ترغیب مردم به کتاب‌خوانی نیز از جمله رویکردهای این برنامه‌ها به شمار می‌آید. حجم کار در مراکز استان‌ها بسیار زیاد بوده و پرداختن به دستاوردهای مختلف، معرفی مشاهیر و پرسش‌گری از جمله برنامه‌هایی است که روزانه روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: فصل دوم سریال جلال را برآورد کردیم که از اول تابستان کلید می‌خورد و به دهه فجر می‌رسد. فصل اول این سریال به شدت مورد استقبال قرار گرفت و از این جهت تولید فصل دوم آن را در دستور کار قرار دادیم. سریال سنجرخان مراحل پیش تولید را سپری می‌کند و انشالله به تابستان سال بعد می‌رسد. ما در زنجان پیش تولید سریال شهید شهریاری را داریم که ابتدا قرار بود آقای آهنج آن را کارگردانی کند که همکاری میسر نشد. شیرعلی مردان خان نیز از پروژه‌های ما بوده که امیدواریم مهرماه آن را کلید بزنیم. نگارش فیلمنامه سریال شهید طالقانی آغاز شده و ۶ قسمت آن باقی مانده است. نگارش اولیه آن را آقای ارش قادری انجام داد و سپس حامد قربانی نگارش را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز