خبرگزاری کار ایران

افتتاح مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر با هدف به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۴۶۰

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر با هدف به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه صوت و تصویر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر با حضور علی عسکری، رئیس رسانه ملی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز ۷ تیر در ایستگاه نوآوری شریف افتتاح شد.

علی عسکری در این مراسم گفت: این مرکز یکی از افتخارات کشور است که به همت سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر رسانه ملی (ساترا) و با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز بستر شتاب‌دهنده برای ساترا خواهد بود و در ارتباطی دوسویه از ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها بهره خواهد برد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به سیر تحول تاریخی فناوری در ایران گفت: ایران از گذشته تاکنون مسیر پرفرازونشیبی را برای رسیدن به این موفقیت طی کرده و این مسیر با گذر از بزنگاه‌های تاریخی که ایران را از زمان قاجار تا پهلوی مجبور به وادادگی و عقب‌نشینی کرد، به‌سختی طی شده است.

علی عسکری با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تولید علم در مسیر خوداتکایی و امنیت شکل تازه‌ای به خود گرفت، افزود: این روحیه را می‌توان در صنعت دفاعی دید که به شکل‌گیری این باور در حوزه‌های دیگر ازجمله فضای مجازی کمک کرده است.

وی ادامه داد: این توانمندی به ما کمک کرده است تا شاهد گفتمان خوبی در اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم و خدا را شکرگزاریم که رسانه ملی نیز در این مسیر تأثیرگذار بوده است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت توجه به صوت و تصویر فراگیر عنوان کرد: اکنون هم‌جواری اینترنت و تلویزیون، فناوری نوینی را به ارمغان آورده که به ما کمک می‌کند تا از تلویزیون‌های تعاملی تأثیرات رسانه‌ای‌مان را شاهد باشیم.

علی عسکری با اشاره به حضور مؤثر ساترا در فضای صوت و تصویر فراگیر اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز گام دیگری از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر برای ایجاد تنظیم گری مؤثر در فضای مجازی کشور بوده است و کمک زیادی به پاکیزه شدن فضای فرهنگی کشور خواهد کرد.

سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم، بزرگ‌ترین دستاورد این رویداد را وحدت و انسجام مجلس، دولت، رسانه ملی و حتی شهرداری دانست و گفت: در این ۷، ۸ سال اخیر شاهد اهتمام تمام دستگاه‌ها برای رسیدن به فناوری‌های علمی‌بودیم و آنچه در این رویداد مهم است، همدلی و وحدت برای رسیدن به پیشرفت‌های نوین بوده است.

وی افزود: اکوسیستمی‌برای دانشگاه شریف در حال شکل‌گیری است که الگوی همه دانشگاه‌ها خواهد شد و مدلی که دانشگاه در پیش دارد به این صورت است که نباید پولش را از دولت بگیرد و اصلاً منابع دولت برای توسعه دانشگاه کافی نیست.

ستاری تصریح کرد :دانشگاه در صورتی اثرگذار است که وارد صنعت شود و با ارتباط با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان جهت دهنده به مسیر فناوری کشور باشد و امروز بیش از گذشته شاهد این حرکت هستیم.

سید صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تشریح اهداف ساترا و نقش شتاب‌دهنده‌ها در توسعه صوت و تصویر فراگیر گفت: این اتفاق به شکل نمادین عرصه رقابت رسانه و قاعده‌مندی رسانه را نشان می‌‌دهد و بدون حضور شرکت‌های دانش‌بنیان این اتفاق نمی‌افتاد. اکنون ما راه‌حل‌های فناورانه پیداکرده‌ایم تا به سمت تنظیم‌گری و تنظیم جریمه تنظیم‌گری فناوری محور برویم.

وی راه‌اندازی این مرکز را گسترش تولید و انتشار محتوای بومی در رسانه‌های صوت و تصویر دانست و متذکر شد: با افتتاح این مرکز خدمات به شرکت‌های مختلف در زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر گسترش پیدا می‌کند و این اقدام منجر به حفاظت از مرز‌های حاکمیت رسانه‌‌ای جمهوری اسلامی خواهد شد.

امامیان با اشاره به مزیت‌های ایران در تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افزود: مزیت‌ ما در تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به دلیل شکل‌گیری صنعت رسانه‌های فراگیر است و ما ابتدا باید تنظیم‌گری را قانونمند کنیم و وارد بازار شویم که خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و ساترا امضا شد که همکاری‌های این دو نهاد را در حوزه صوت و تصویر فراگیر گسترش خواهد داد.

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر ساترا (آومیک) گامی دیگر از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برای ایجاد تنظیم گری مؤثر در فضای مجازی کشور است. این مرکز یکی از تسهیلات اعطایی ساترا به زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر است که در حال حاضر ۶ استارتاپ و یک شتاب‌دهنده و آزمایشگاه نوآوری رسانه در آن مستقر و فعال هستند. این مرکز با همکاری 4 شتاب‌دهنده ازجمله شتاب‌دهنده تنظیم یار (در حوزه فناوری تنظیم‌گری)، شتاب‌دهنده برش (در حوزه تولید محتوای کودک و نوجوان)، شتاب‌دهنده اکسین (در حوزه تسهیل و آماده‌سازی محتوای خارجی برای فعالان صوتی و تصویری) و شتاب‌دهنده توسکا و روبیکا (در حوزه تولید محتوا و تهیه پلتفرم‌های صوت و تصویر) مشغول فعالیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز