خبرگزاری کار ایران

سازنده پیشکسوت سازهای ایرانی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۸۸۵

حسین قلمی (سازنده پیشکسوت سازهای ایرانی) امروز جمعه ۶ تیرماه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین قلمی سازنده سازهای ایرانی امروز جمعه ششم تیرماه در سن ۷۱  به دلیل ایست قلبی درگذشت.

حسین قلمی دهم مهرماه سال ۱۳۲۸ در گلپایگان دیده به جهان گشود و در همین شهر تحصیلات خود را به پایان رساند. او که از کودکی به ساخت کارهای دستی و ساز علاقه داشت، در سال ۱۳۵۳ به استخدام امور اداری وزارت فرهنگ و هنر وقت درآمد و تحت نظر استاد ابراهیم قنبری‌مهر با اصول و فنون سازسازی در سطح عالی آشنا شد و سپس در سال ۱۳۷۸ به کارگاه سازسازی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران منتقل شد و به مدت ۵ سال مشغول به کار بود و سپس بازنشسته شد.

او علاوه بر ساخت تار، به ساخت سازهای دیگری چون قیچک، رباب، کمانچه و سه تار نیز همت گماشت و در سال ۱۳۸۳ نشان درجه یک هنری در رشته سازسازی را دریافت کرد. 

زنده‌یاد حسین قلمی طی سال‌های حیاتش شاگردان بسیاری  تربیت کرد که سیامک قلمی، ایرج طباطبایی، پرویز حسینی، پرویز نصیری از آن جمله‌اند.

گفتنی است سازهای زنده‌یاد حسین قلمی در اکثر گروه‌های موسیقی داخل و خارج توسط نوازندگان مطرح مورد استفاده قرار گرفته‌است.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز