خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای جهانی موزه‌ها استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۰۴

«سوای اکسوی» که از سال ۲۰۱۶ ریاست شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) را برعهده داشت از این سِمت استعفا کرد.

به گزارش ایلنا، «سوای اکسوی» رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) استعفا داد.

در پیام خداحافظی که از سوی «سوای آکسوی» در سایت شورای بین‌المللی موزه‌ها منتشر شده، آمده است:

«با این پیام می‌خواهم استعفای خود را از سِمت ریاست ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) اعلام کنم. انگیزه‌هایم را برای گرفتن این تصمیم پیش از این و در نامه‌ای مورخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ به هیات اجرایی ایکوم اعلام کرده‌ام. خدمت کردن به ایکوم در جایگاه‌های مختلف و به عنوان رئیس و جزئی از این دنیای عظیم بودن یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من است. خوشحالم که بگویم در طول دوران حضورم در ایکوم از تمامی این ارزش‌ها دفاع کرده‌ام و معتقدم کناره‌گیری من به رشد درونی سازمان کمک می‌کند. تکرار می‌کنم که ریاست برای من یک جایگاه نیست بلکه یک نگرش است و صمیمانه امیدوارم تصمیم من در جهت مصالح ایکوم باشد که تعهد من به آن تا همیشه باقی خواهد ماند. 

استعفای «آکسوی» رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها در حالی مطرح شده است که موزه‌های جهان به سبب شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چندماهه در بیشتر مناطق جهان با شرایط جدید و دشواری روبه‌رو هستند. 

بر اساس مطالعات جدید شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) و یونسکو که نتایج آن همزمان با روز جهانی موزه‌ها (۱۸ می) منتشر شد، ۹۰ درصد از موزه‌های جهان (۸۵ هزار موزه) به سبب شیوع ویروس کرونا در چند مدت اخیر درهای خود را به سوی بازدیدکنندگان بسته‌ بودند و تخمین زده می‌شود ۱۳ درصد از موزه‌ها به سبب زیان‌های مالی سنگین در خطر تعطیلی همیشگی قرار گیرند.

هنوز دلایل اصلی کناره‌گیری «سوای آکسوی» از ریاست شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز