خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی موزه مدرسه فرخی در بروجن

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۵۵۴

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: کارگروه تسریع در راه‌اندازی موزه مدرسه فرخی بروجن تشکیل و فعال شد.

به گزارش ایلنا، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: کارگروه تسریع در راه‌اندازی موزه مدرسه فرخی بروجن تشکیل و فعال شد.

معاون گردشگری صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، کوروش باباییان با اعلام این خبر تأکید کرد: این کارگروه با عضویت نمایندگان ادارات کل آموزش و پرورش و میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان، شهردار بروجن و چهار نفر از فعالان بخش خصوصی (فرهنگیان) تشکیل و فعال شده است.

او افزود: تهیه اشیای مورد نیاز موزه مدرسه تاریخی فرخی بروجن و سایر پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این موزه از مهم‌ترین علت‌های تشکیل و راه‌اندازی این کارگروه به‌شمار می‌رود.

در موزه مدرسه بروجن نمایش کلاس‌های درسی به سبک دوران پیش و در موزه تاریخ طبیعی با حدود 4چهار هزار شیء در یکی از سالن‌هایی که در گذشته آماده شده، چیدمان و بهره‌برداری می‌شود.

اشیای موزه تاریخ طبیعی بروجن شامل انواع فسیل‌ها و سنگواره‌ها، اسکلت حیوانات و انسان، تاکسی‌درمی‌ها، پروانه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری دیگر از سال 1366 از سوی مردم و فرهنگیان آموزش و پرورش بروجن اهدا شده‌اند و شامل وسایلی مربوط به تحصیل، آموزش و کمک‌آموزشی در دو قرن اخیر است.

مدرسه فرخی بروجن 24 دی‌ماه 1393 به شماره 31166 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. این مدرسه از نخستین مدارس چهارمحال و بختیاری به سبک معماری پهلوی است که با داشتن 3 حیاط به الگوی فرم چلیپایی، در خیابان آیت‌الله طالقانی در بافت تاریخی شهر بروجن قرار دارد.

تزئینات معماری مدرسه فرخی بروجن شامل تزئینات آجری و چوبی است و از مهمترین شاخصه‌های معماری این بنا می‌توان به سادگی و مردم‌داری آن اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز