خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما مطرح کرد؛

ارائه طرح داستان‌های قرآنی برای تولید سریال توسط شبکه قرآن/ تلاش برای جذب مخاطبان

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۸۶۱

جواد شیخ اکبری درباره رویکرد تازه شبکه قرآن در برنامه‌سازی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باتوجه به تغییر ذائقه مخاطبان جوان لازم است تا شبکه‌های مختلف تلویزیون نیز رویکرد تازه‌ای را برای تولید برنامه‌های مختلف خود در نظر بگیرند تا به این صورت بتوان قشرهای مختلف از رده‌های سنی گوناگون را به این برنامه‌ها جذب کرد. شبکه قرآن و معارف سیما نیز یکی از شبکه‌های تلویزیون بوده که سعی کرده تا چنین رویکردی را در دستور کار خود قرار دهد.

جواد شیخ اکبری (مدیر شبکه قرآن و معارف سیما) درباره تولید برنامه‌های تازه برای جذب مخاطبان از رده‌های سنی مختلف به ایلنا گفت: اگر به رویکرد شبکه قرآن در یک سال گذشته نگاه کنید، ما سعی کردیم برای قشرهای مختلف مردم برنامه داشته باشیم. مثلا برای رده سنی خردسال و کودک برنامه‌ای با عنوان «منم بچه مسلمان» را طراحی کردیم که در واقع از نوروز در حال پخش است. یا در حوزه خانواده برنامه‌ای با عنوان «خوشبخت» را تدارک دیدیم که یک سری آن تمام شده و سری دوم آن به تازگی آغاز شده است. در حوزه نوجوانان، دانشجویان و رده‌های سنی مختلف دیگر نیز برنامه‌های منطبق با سن مخاطبان طراحی شده است.

وی درباره هماهنگی برنامه‌های حوزه معارف شبکه‌های دیگر با شبکه قرآن نیز توضیح داد: ما رویکردهای خود را از طریق شورای معارف به همه شبکه‌ها ابلاغ می‌کنیم اما سیاست‌گذاری برنامه‌های برنامه‌سازها در حوزه معارفی با هماهنگی شورای معارف سیما انجام می‌شود.  

شیخ‌اکبری همچنین درباره اینکه آیا شبکه قرآن قصدی برای تولید سریال‌های نمایشی با محوریت قرآن را در دستور کار دارد، اظهار داشت: ما طرح قصه‌های قرآنی را به سیما فیلم پیشنهاد داده‌ایم که در واقع برای آن یک کار کارشناسی انجام داده‌ایم تا این حوزه را نیز شروع کنیم. البته سیما فیلم باید موارد تصویب و اجرای این طرح را انجام دهد و ما بحث محتوایی و نظارتی آن را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز