خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث و گردشگری ایلام:

ضریب اشغال ۳۰ درصدی هتل‌های ایلام در تعطیلات خرداد ماه/ گردشگران عراقی‌ در انتظار باز شدن مرزها هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۸۵

مراکز اقامتی استان ایلام در تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم با ضریب اشغال ۳۰ درصدی فعال بودند. آنها هم‌اکنون خود را برای تعطیلات پیش‌رو آماده می‌کنند. در این میان گردشگران عراقی نیز در انتظار باز شدن مرزها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از چند هفته پیش که پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی هتل‌ها ابلاغ شد، با شروع دو تعطیلی در خردادماه و آغاز سفرهای داخلی شاهد دمیده شدن روح جدیدی به حوزه گردشگری بودیم. البته با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌هایی که بابت سفر وجود دارد، برخی از استان‌ها پر مسافر و برخی کم مسافرتر به استقبال تعطیلات خرداد رفتند.

عبدالمالک شنبه زاده (مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام) با اشاره به آنکه در تعطیلات خردادماه باتوجه به فعال شدن ۵۰ درصد ظرفیت اقامتی این استان شاهد ضریب اشغال ۳۰ درصدی مراکز اقامتی بودیم، گفت: حدود دو هزار و هشتاد نفر در واحدهای اقامتی استان پذیرش شدند. این درحالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، نسبت به سال گذشته با کاهش تعداد مسافران روبه رو بودیم.

او با اشاره به آنکه ضریب اشغال هتل‌های استان در اسفند، فرودین و اردیبهشت صفر بود، درخصوص میزان خسارتی که کرونا و تعطیلی تاسیسات گردشگری به سه حوزه وابسته از جمله میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد کرده است، گفت: کرونا از نیمه اسفند تا پایان اردیبهشت خسارتی درحدود ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این حوزه‌ها وارد کرد.

 باتوجه به آنکه چندی پیش علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) از تلاش این وزارتخانه برای بازگشایی مرزها برای ورود گردشگران خارجی از تیرماه خبر داده بود، شنبه زاده با اشاره به تقاضاهای متعددی که از سوی گردشگران عراقی برای سفر به ایران وجود دارد، تصریح کرد: درحال حاضر مرزهای مسافری بسته هستند. مرزهای باری دو روز در هفته باز است اما امکان سفر وجود ندارد. این درحالی است که طرفین عراقی و ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند تا هرچه زودتر مرزها باز شود و میزان تقاضا را می‌توان همانند یک فنر تصور کرد که به زودی شاهد جهش یکباره گردشگری خارجی کشور باشیم.

او ادامه داد: مدیران شرکت‌های طرف عراقی همیشه تماس می‌گیرند و درخواست سفر به ایران را دارند که بیشتر آنها به حوزه گردشگری مذهبی و سلامت علاقه‌مندند.

شنبه‌زاده همچنین تاکید کرد: تورهای طبیعتگردی در استان ایلام رونق یافته و بخصوص آخر هفته‌ها شاهد حضور تعداد زیادی از طبیعتگردان و ماجراجویان در این استان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز