خبرگزاری کار ایران

محمدعلی کشاورز درگذشت/ علت مرگ ایست تنفسی/زمان تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۸۶۲

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مدت‌ها تحمل بیماری ظهر امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی کشاورز (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) بعد از مدتی بیماری، ظهر امروز (۲۵ خردادماه) در ۹۰ سالگی در گذشت.

آرمان امام‌بخش (از نزدیکان این هنرمند) در گفتگو با ایلنا، ضمن تایید این خبر علت فوت این هنرمند را ایست تنفسی عنوان کرد که به علت نارسایی کلیه رخ داده است. سازمان سینمایی نیز در گفتگو با ایلنا این خبر را تایید کرد.

سیدمحمد طباطبایی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) نیز ضمن تایید این خبر، گفت: متاسفانه 20 دقیقه قبل جناب کشاورز در بیمارستان آتیه تهران فوت شدند. علت فوت ایشان نارسایی کلیه و عفونت ریه بوده است.

وی همچنین درباره مراسم تشییع این هنرمند توضیح داد: باتوجه به مسائل کرونا واقعا نمی‌دانیم چه کنیم. ولی اکنون در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم و بعد از صحبت با دختر و نزدیکان ایشان، این موضوع را نیز به اطلاع می‌رسانیم.

محمدعلی کشاورز از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. او فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود.

او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، داود رشیدی و عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

کشاورز برای نخستین‌بار در سال ۱۳۴۳با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری در سینما را نیز تجربه و پس از آن در ۴۷ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

بازی در دایی‌جان ناپلئون، هزاردستان، سربداران، سلطان و شبان، گرگ‌ها خاکستری رنگ‌اند و پدرسالار ازجمله سریال‌هایی بود که کشاورز در آنها ایفای نقش کرد. آتش بدون دود، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها از دیگر آثار ماندگار محمدعلی کشاورز به شمار می‌آید.

این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است. سال ۱۳۹۷ نیز پوستر روز ملی هنرهای نمایشی با امضای او منتشر شد.

روز 26 فروردین امسال و همزمان با سالروز تولد این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر، جوایز و یادگاری‌های او به موزه سینما اهدا شد؛ از کارنامه هنری و کارت تحصیلی هنرستان هنرپیشگی تا نامه دستخط زنده‌یاد حمید سمندریان به او، اعلامیه درگذشت شعبان استاد خانی (استخوانی)، قرارداد بازی در سربداران، کمال‌الملک، دایی جان ناپلئون و... و همچنین وسایل شخصی دیگری مانند انگشتر، خودنویس، خودکار، عینک و کلاه.

خبرگزاری ایلنا این ضایعه را به خانواده کشاورز و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز