خبرگزاری کار ایران

اولویت‌‌های گردشگری و دانشگاه در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۱۹

سازو‌کار اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با جهاد دانشگاهی از سوی معاونت گردشگری و دانشگاه علم و فرهنگ در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در نشست مشترک ولی تیموری (معاون گردشگری) و مدیران کل معاونت متبوع با سیدسعید هاشمی (ریاست دانشگاه علم و فرهنگ، و اعضای هیات علمی دانشکده گردشگری) دانشگاه موضوع تعریف سازوکار اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت و جهاد دانشگاهی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با توجه به اینکه استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات دانشگاهی از اهداف وبرنامه‌های توسعه‌ای وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شمار می‌آید؛ از این رو هر دو بخش ضمن معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد زمینه آگاهی از توانمندی‌های موجود، زمینه‌های فعال برای تعریف پروژه‌های مشترک و سازو‌کار اجرایی شدن تفاهم‌نامه منعقد شده اخیر را فراهم آوردند.

در این راستا معاون گردشگری ضمن تشریح برنامه‌های کلان حوزه گردشگری از جمله تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، نظام جامع آموزش گردشگری کشور، حساب‌های اقماری، برند ملی گردشگری، تدوین ضوابط استانداردسازی تاسیسات گردشگری، و نیز به روز رسانی استراتژی‌های بازاریابی و ورود به بازارهای هدف گردشگری، بربهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه دانشگاه در دستیابی به اهداف گفته شده تاکید کرد.

وی همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر معاونت گردشگری نقاط اتصال متعددی با مراکز دانشگاهی برقرار کرده است؛ بر تشکیل اتاق فکر گردشگری متشکل از صاحبنظران، اساتید و متخصصان آموزشی این حوزه و نیز مشارکت بالای دانشگاه‌های تخصصی در پیشبرد طرح‌های کلان بویژه برنامه ملی توسعه گردشگری کشور تاکید کرد.  

تیموری در ادامه، همکاری در تولید محتوای علمی – آموزشی تخصصی گردشگری را نیز یکی دیگر از سرفصل‌های کاری قابل انتظار خواند و در اولویت قرار گرفتن نیازهای علمی و تخصصی حوزه گردشگری و بخش‌های زیر مجموعه وزارت متبوع را در مراکز علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ضروری خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز