خبرگزاری کار ایران

«آینده قدرت» نگاهی به ساختار شبکه وار قدرت در صحنه سیاسی جهان

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۹۰۰

‌ کتاب «آینده قدرت» نوشته جوزف.اس نای سعی دارد ساختار شبکه وار قدرت در صحنه سیاسی جهان پیش رو را ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ کتاب «آینده قدرت» نوشته جوزف.اس نای سال گذشته به چاپ دوم خود رسید. این کتاب توسط محمد حیدری، آرش فرزاد ترجمه و محمود سریع‌القلم نیز مقدمه‌ای بر آن نوشته است.

این کتاب در دسته‌بندی، علوم اجتماعی و سیاسی قرار می‌گیرد و در قالب ۴۲۰ صفحه و در قطع رقعی با قیمت ۶۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

کتاب «آینده قدرت» در سه بخش ازجمله انواع قدرت، جابه‌جایی‌های قدرت: پراکندگی و انتقال‌ و فصل سیاست نوشته شده و به موضوعاتی ازجمله قدرت نظامی، اقتصادی و قدرت نرم، پراکندگی قدرت سایبری و انتقال قدرت و همچنین قدرت هوشمند می‌پردازد.

در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است:

در جهان امروز ماهیت و کارکرد قدرت در حال تغییر است. اکنون وقتی از کشورهای قدرتمند صحبت می‌شود باید متوجه مسائلی فراتر از قوای نظامی باشیم. در قرن بیست و یکم قدرت‌های برتر جهان با چالش‌های بزرگی روبرو شده‌اند چراکه موازنه قدرت نیز دچار دگرگونی شده است. از یکسو کشورهای بیشتری در حال صعود از پله قدرت هستند و از سوی دیگر بازی قدرت دیگر در انحصار دولت‌ها نیست فعالان جهان مجازی موسسات اقتصادی فراملی و کنشگران غیر دولتی روز به روز بر ازدحام صحنه سیاست می‌افزایند. در چنین جهانی منابع تولید قدرت چه هستند و چگونه می‌توان آنها را به نتایج مطلوب تبدیل کرد؟ جوزف نای استاد علم سیاست در دانشگاه هاروارد و از نظریه‌پردازان بنام در جهان در این کتاب می‌کوشد تا با پرورش دئر حوضه‌های گوناگون از امور نظامی گرفته تا اقتصاد و فضای مجازی تحلیلی همه جانبه از ساختار شبکه وار قدرت در صحنه سیاسی جهان پیش رو ترسیم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز