خبرگزاری کار ایران

مستند مرز پرگهر روی آنتن شبکه یک

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۰۲

مجموعه مستند"مرز پرگهر" از امشب روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش ایلنا، در مستند مرز پرگهر ۱۳ اثر تاریخی و کهن ایران زمین برای بینندگان معرفی شده است. این اثر توسط۱۰ کارگردان کشور و در طی یک سال و نیم تولید شده است.

مجید سروینی قسمت چغازنبیل(شوش)، بهمن ابراهیمی قسمت رنگین‌نگاره‌های کهن صخره‌ای سرسورن کوهدشت لرستان، مریم مومن‌زاده قسمت‌های ارگ راین(کرمان) و گنجینه خورشید میمند، حامد عزیزی قسمت سازه‌های آبی شوشتر(سیکا)، علی قادری قسمت تخت سلیمان(تکاب)، جواد وطنی قسمت‌های شهر زیرزمینی ارزانفود و قلعه‌کنگلو (سوادکوه) و غار قلعه لاپ کمر( اسپهبد خورشید مازندران)، کمال مطوف قلعه سلاسل(شوشتر)، امیر رضا دریانی قسمت قلعه ایزدخواست(آباده فارس)، میکائیل شهرستانی قسمت غارکرفتو (دیواندره) و ابوالفضل توکلی قسمت ارگ سریزد (مهریز)، را کارگردانی کرده‌اند. این مجموعه با صدای"فرخ نعمتی" بازیگر خوب سینما و تلویزیون روایت شده و در آن از تکنیک هایی انیمیشن سه بعدی(۳D) استفاده شده است.

"مرز پر گهر" به تهیه‌کنندگی کامبیز اخوان صفا، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما است که یک شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و اولین قسمت آن ۱۸ خرداد پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز