خبرگزاری کار ایران

واکنش حامد بهداد به تخریب خانه پدری پرویز مشکاتیان؛

برای مسئولان نیشابور متاسفم/ پرویز مشکاتیان هویت نیشابور است

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۷۲۷

حامد بهداد در صفحه شخصی خود نسبت به تخریب خانه پدری زنده‌یاد پرویز مشکاتیان واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، حامد بهداد نسبت به تخریب خانه پدری زنده‌یاد پرویز مشکاتیان (آهنگساز و نوازنده سنتور) در نیشابور که روز چهارشنبه 14 خردادماه اتفاق افتاد، واکنش نشان داد.

حامد بهداد در صفحه اینستگرام خود نوشته است: «به خاطر این اتفاق با مردم اصیل و هنرپرور نیشابور احساس مشترک دارم و متاسفم. همینطور برای شهر نیشابور. شهر فیروزه  موسیقی و خط و شعر و هزاران لعل دیگر. متاسفم برای مسئولان ذی‌ربط و افراد غیرفرهنگی آن شهر که قدر پیشینه تاریخی، فرهنگی گرانبهای آن شهر و مردمش را نمی‌دانند، بیشتر متاسفم. پرویز مشکاتیان و هر هنرمند و ادیب آن خطه گهربار هویت نیشابور است. و چه سهل‌انگارانه نتوانستید از خانه پدری مشکاتیان که می‌توانست موزه‌ای در شهر نیشابور باشد صیانت کنید. حیف از آن خانه و حیف از پیشینه آن شهر زیبا. بهتر است جلوی این ویرانی بایستید و آن یکی از هزاران میراث فرهنگی ایران را سامان دهید.»

گفتنی است روز چهارشنبه 14 خردادماه خانه پدر پرویز مشکاتیان در شهر نیشابور توسط مالک آن تخریب شده بود که محمد اسماعیل اعتمادی (رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور) طی گفتگو با ایلنا از تخریب 80 درصد بنا خبر داده بود. اعتمادی گفت: «خوشبختانه مفاد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی کاملا جرم تخریب خانه‌های با ارزش و تاریخی را مشخص کرده و از آنجایی که خانه پدری زنده‌یاد مشکاتیان برخلاف برخی از خانه‌های تاریخی ثبت ملی شده، می‌توانیم به لحاظ قانونی تخریب آن را پیگیری کنیم و این اتفاق همچنان در حال پیگیری است.»

 زنده‌یاد پرویز مشکاتیان از برجسته‌ترین آهنگسازان و پژوهشگران موسیقی در ایران به شمار می‌آید و محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده از مطرح‌ترین همکاران وی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز