خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری سریال «هم‌گناه» مطرح شد:

سرمایه «هم‌گناه» شفاف است/ پرستویی: همیشه فکر می‌کردم سریال‌های خانگی شانه تخم‌مرغی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۸۱۴

نشست خبری سریال «هم‌گناه» با حضور مصطفی کیایی (کارگردان)، محسن کیایی (نویسنده و بازیگر) و پرویز پرستویی، پدرام شریفی، حبیب رضایی، (بازیگران) در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سریال «هم‌گناه» با حضور مصطفی کیایی (کارگردان)، محسن کیایی (نویسنده و بازیگر) و پرویز پرستویی، پدرام شریفی، حبیب رضایی، (بازیگران) در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.

مصطفی کیایی در ابتدای این نشست گفت: فکر می‌کنم این جز اولین مراسم سینمایی است که بعد از این تعطیلات برگزار می‌شود و امیدوارم در ادامه مراسم بیشتری را در کنار هم داشته باشیم. باتوجه به اینکه ۱۲ قسمت از مجموعه هنوز پخش نشده ممکن است نتوانیم به برخی سوالات جواب دهیم ولی امیدوارم که جلسه خوبی را در کنار هم داشته باشیم.

شخصیت‌ها به سرانجام خود رسیدند

وی ‌همچنین درباره فصل‌بندی سریال که مورد انتقاد برخی قرار گرفته، توضیح داد: سریال تا ۱۲ قسمت اول به این صورت بود که یک گذر زمان داشتیم. ابتدا قرار بود که بین دو فصل چندماه فاصله باشد ولی باتوجه به در خانه ماندن مردم و نیاز به تولید محتوای بیشتر، فاصله یک هفته‌ای را در نظر گرفتیم.

کیایی ادامه داد: فصل دوم سه ماه بعد از اتفاقاتی است که در فصل اول دیدیم و به همین دلیل نیاز به وقفه‌ای بود که این فاصله حفظ شود.

محسن کیایی نیز در این باره بیان کرد: اینکه گفته می‌شود به‌طور ناگهانی فصل اول تمام شده را متوجه نمی‌شوم. چون در این فصل همه شخصیت‌ها تا حدودی به سرانجام خود می‌رسند.

وی همچنین درباره تصویرسازی از شخصیت ترنس در این سریال بیان کرد: این شخصیت کاملا در ذهن من شکل گرفته. چراکه در گذشته کافه‌ای داشتم و با چنین شخصیتی آشنا شده بودم. در گذشته گل‌درشت بودن این شخصیت‌ها سبب شده بود پس زده شود ولی ما در اینجا بیشتر روی بحث روانشناسی آنها تمرکز کردیم.

کیایی در ادامه درباره تصویرسازی از خانواده در این سریال بیان کرد: ما تلاش کردیم که واقعیات را نشان دهیم و تاثیر اتفاقات را بر خانواده بررسی کنیم و اینکه چه چیزهایی در حال ضربه زدن به خانواده‌هاست.

مصطفی کیایی نیز در این باره توضیح داد: خانواده صبوری نماد جامعه امروز ماست و هرکدام از شخصیت‌ها نماد یک قشر از جامعه ما هستند.

پرویز پرستویی: همیشه فکر می‌کردم سریال‌های خانگی شانه تخم‌مرغی هستند

پرویز پرستویی درباره حضور در شبکه نمایش خانگی توضیح داد: من همیشه نسبت به شبکه نمایش خانگی گارد داشتم و سال ۸۸ هم از تلویزیون خداحافظی کردم اما همیشه خودم را تقسیم کرده‌ام بنابراین ناگهان گفتم که باید بروم تئاتر کار کنم. همیشه در مورد سریال‌های خانگی حس می‌کردم که شانه تخم‌مرغی هستند ولی سریال شهرزاد این تابو را شکست و حس کردم یک روز در این حوزه هم کاری انجام می‌دهم.

پرستویی ادامه داد: بعد از تجربه خوب همکاری با محسن در فیلم مطرب، پیشنهاد این کار داده شد. بعد از خواندن فیلمنامه، قصه را دوست داشتم. چراکه همه ما به نوعی هم‌گناه هستیم و قصه نیز به همین اشاره می‌کرد. به همین دلیل حس کردم که باید در این کار حضور پیدا کنم.

کرونا باعث شد پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا بیشتر دیده شوند

مصطفی کیایی درباره تاثیرات کرونا در دیده شدن این مجموعه اظهار داشت: کرونا سبب شد تا پلتفرم‌هایی مثل فیلمیمو و نماوا دیده شود. به خصوص اینکه در شرایطی هستیم که تلویزیون اصلا خوب کار نمی‌کند و از نظرم پلتفرم‌ها در این شرایط کاملا جلوتر از تلویزیون‌ هستند. همیشه تلاش کردم در کارهایی که تولید کردم قصه بگویم. قصه اصل اول بود و سبب اتصال با مخاطب می‌شود.

حبیب رضایی: برای بازیگر شدن احتیاجی به لابی نیست

حبیب رضایی در ادامه این نشست درباره اینکه چرا به بازیگران جوان فرصت بازی داده نمی‌شود، بیان کرد: در عرصه بازیگری، جوانی و معیارهایی از این جنس هیچ امتیازی به شمار نمی‌آید. به نوعی از بین افرادی که متقاضی بازیگری هستند، یکی بازیگر می‌شود. ما ۴۶۰ عضو در انجمن بازیگران داریم ولی ۴۶۰ بازیگر نداریم.

او ادامه داد: بازیگر شدن چیزی نیست که هرکسی از پس آن بر بیاید. برای بازیگر شدن احتیاجی به لابی نیست. ما به قدری بازیگر خوب کم داریم که هرجایی جرقه‌هایی از آنها بزند، این سیستم آنها را جذب می‌کند. ما خیلی اوقات تنبلی خودمان را به شرایط ربط می‌دهیم. بازیگری به توانایی مرتبط است.

سینمای ما تشنه حضور بازیگر جدید است

مصطفی کیایی در ادامه درباره ویدیوهایی که برای تست بازیگری به پروژه هم‌گناه فرستاده می‌شود، گفت: به دلیل ویدیوهای زیادی که به پروژه فرستاده می‌شود، اعلام کردیم که به بهترین ویدیو زن و مردی که انتخاب شود، در پروژه بعدی نقشی می‌دهیم که از حضور چهره‌های تازه حمایت شود. سینمای ما تشنه حضور بازیگر جدید بوده و هر بازیگری روزی و در هر سنی می‌تواند ظهور پیدا کند، مثلا این اتفاق برای آقای شکیبایی در ۴۰ سالگی رخ داد.

علی کوچکی (نویسنده) درباره این سریال اظهار داشت: این سریال در ابتدا قرار بود ۵۰ قسمت داشته باشد، ولی آن را به صورت فشرده در ۲۴ قسمت آماده کردیم و فکر می‌کنم از معدود مجموعه‌هایی است که خیلی قصه دارد. امیدوارم بعد از این نیز مجموعه مورد قبول مردم قرار گیرد و مجموعه را دوست داشته باشند.

محسن کیایی درباره شخصیت ترنس سریال توضیح داد: آدمی را می‌شناسم که این وضعیت را داشت و ازدواج کرده بود و مشکل بسیاری داشت. اکنون این وضعیت در قانون مشکلی ندارد و پذیرش عمل برای خانواده‌ها قدری مشکل بوده و ما سعی کردیم که روی این موضوع کار کنیم.

سرمایه «هم‌گناه» شفاف است

پرویز پرستویی درباره حضور پسرش در عرصه بازیگری اظهار داشت: انتخاب پسر من تنها به دلیل شباهت به من انتخاب شد و شخصا خودش هم دغدغه بازیگری ندارد.

وی همچنین درباره حضور پول کثیف در برخی پروژه‌ها و برخورد عوامل سینمایی با آن توضیح داد: باتوجه به قداستی که این کار برای من دارد؛ همیشه برایم مهم بوده که تهیه‌کننده کار چه کسی است. این موضوع قبل از مطرح شدن این مسائل برایم مهم بود و همیشه آن را دنبال کرده‌ام. و قصد ندارم هیچوقت به آن سمت و سو بروم.

مصطفی کیایی نیز در این باره توضیح داد: سال‌ها به من پیشنهاد سریال می‌شد ولی مسائلی برایم مهم بود که این اتفاق رخ نمی‌داد. هم‌گناه یکی از معدود پروژه‌هایی است که همه بودجه آن مشخص و شفاف است. البته سریال‌های دیگری هم از این وضعیت برخوردار هستند که از این بایت جای خوشحالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز