خبرگزاری کار ایران

«بی‌سرزمین» تورج اصلانی در آخرین مراحل فنی

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۵۹۰

فیلم سینمایی «بی سرزمین» به کارگردانی تورج اصلانی و با نقش‌آفرینی ترکیبی از بازیگران ترکی، سوری، عراقی و اقلیم کردستان در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «بی سرزمین» (بی نیشتمان) Landless به تهیه‌کنندگی و کارگردانی تورج اصلانی و محصول کشور عراق؛ بعد از اتمام فیلمبرداری در شهرهای سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان عراق، هم اکنون در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

در فیلم سینمایی «بی سرزمین» سومین ساخته تورج اصلانی؛ ترکیبی از بازیگران کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در آن به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

تورج اصلانی در سمت مدیر فیلمبرداری سال‌ها در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور داشته و جوایز جهانی را از آن خود کرده است؛ «بی سرزمین» سومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان سینمای ایران بعد از «حمال طلا» Gold Runner و «جینگو» (روایت معلق) GINKGO به‌شمار می‌رود.

فیلم سینمایی «حمال طلا» در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی «جریان‌های نو» New Currents در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پوسان» Busan در کشور کره جنوبی روی پرده ‌رفت و کاندید جایزه بهترین فیلم اول و دوم بود و در ادامه، در بخش رقابتی «سینمای جهان» World Cinema در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» Duhok در اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمد و تورج اصلانی برای کارگردانی آن، جایزه «استعداد تازه» New Talent را گرفت و از طرف اعضای هیئت داوران، تندیس طلایی «برگ مو» و لوح افتخار به این سینماگر اهدا شد.

این اثر سینمایی در ادامه حضورهای جهانی خود در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «چاتراپاتی شیواجی» Chhatrapati Shivaji در کشور هندوستان روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلمنامه به تورج اصلانی و هادی نادی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز