خبرگزاری کار ایران

انتشار مجموعه شعر و داستان از عباس مهیاد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۷۰

مجموعه شعر «تنهایی جمعی» و مجموعه داستان «داستان‌هایِ کوتاه درباره‌ی عشق های کوتاه» از عباس مهیاد منتشر شد.

به گزارش ایلنا، مجموعه شعر «تنهایی جمعی» که مجموعه ۵۷ شعر کوتاه از عباس مهیاد است از سویِ انتشارات نصیرا به بازار نشر آمد. این کتاب در زمستان ۱۳۹۸ منتشر شده است. این مجموعه شعر پنجمین مجموعه از عباس مهیاد پس از «گلستان به روایت نو»، «از توفان پرستو»، «طغیان کاغذی»، «۱۳+» است.

شعرهایِ منتشر شده‌ی عباس مهیاد غالباٌ در دو طیف کوتاه و بلند بوده است. شعرهایِ کوتاه او بنابر عنوانی که خود برگزیده «هایکو-رباعی» نام دارد که بیش‌تر از مضامینِ عاشقانه و فلسفی و روان‌شناختی برخوردارند و برایِ آن‌ها تاریخ سرایش ذکر نمی‌شود.

در دسته‌ی دوم شعرهای نیمه بلند و بلند عباس مهیاد قرار دارند که او در دفترهایِ شعرِ مختلفِ خود با ذکر تاریخ که شامل شعرهایِ پس از ۱۳۷۱ می‌شود آن ها را به انتشار رسانده است.

مجموعه داستان «داستان‌های کوتاه درباره‌ی عشق‌های کوتاه» در اسفند ۱۳۹۸ از سوی انتشارات نصیرا منتشر شده است. این مجموعه شامل ۹ داستان از عباس مهیاد است که چهار داستان آن با عناوین جداگانه شامل «شیبا ۲۲۲»، «ضد دختر»، «نشنیدن صدایِ شاهین هفده ساله شده بود»، «آنافایر» که تحتِ عنوان کلی «داستان‌های کوتاه درباره‌ی عشق‌های کوتاه» با مضمون خیانت و فلسفه نگاشته شده‌اند.

پنج داستان دیگر این مجموعه با عناوین «در اندونزی»، «تهران وجود ندارد»، «مرگ»، «دبوس»، «پنج کثیف» هریک با فرم‌هایِ مختص خود به موضوعات مرگ و زندگی و بحران‌هایِ انسانی در جامعه‌ی جدید پرداخته‌اند و جنبه‌هایِ تاریکِ زندگی ِامروز را بدونِ سیاه‌نمایی در کنارِ جنبه‌هایِ منطقی و روشنِ آن نشان دهند. گرچه در این میان دهشتناک بودن ِ برخی موضوعات از طریقِ فرم‌های ِخاصِ خود فضاهایِ به ذهن سپردنی ِگروتسک آفریده‌اند.

انتشار مجموعه شعر و داستان از عباس مهیاد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز