خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

اجرای آثار خاطره‌انگیز توسط علیرضا قربانی/ یادی از زنده‌یاد افشین یداللهی و تقدیر از کادر درمان کشور

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۵۸۵

علیرضا قربانی (خواننده موسیقی ایرانی) شب گذشته پنجشنبه ۸ خردادماه در تالار وحدت به اجرای کنسرت آنلاین رایگان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا قربانی شب گذشته پنجشنبه ۸ خرداد‌ماه در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت و این کنسرت آنلاین علاوه بر پخش از صفحه اینستاگرام و یوتیوبش از چند سایت و تلویزیون تعاملی دیگر به سمع و بصر مخاطبان رسید.

اجرای آثار خاطره‌انگیز توسط علیرضا قربانی/ یادی از زنده‌یاد افشین یداللهی و تقدیر از کادر درمان کشور

علیرضا قربانی در ابتدای کنسرت گفت: از اینکه بار دیگر فرصت پیدا کردم در فضای مجازی همراه مخاطبان علاقمندان موسیقی باشم خوشحالم.

او افزود: امروز به این موضوع فکر می‌کردم که کرونا چه مصیبتها و بلایی را بر سر مردم دنیا آورده اما این بیماری در مقابل باعث شد ظرفیت حضور در فضای مجازی برای همه به شکل دیگری تجربه شود. امروز به اتفاق آنهایی که دوستشان داریم و از ما دور هستند زندگی جدیدی را تجربه می‌کنیم و برای این اتفاق خیلی تلاش کردند و من از آنها ممنونم.

علیرضا قربانی در ادامه قطعه «گیسو» را خواند و پس از آن به اجرای قطعه «روزگار غریب» مربوط به سریالی به همین نام ساخته کیانوش عیاری پرداخت.

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه خطاب به مخاطبانش در خانه گفت: که این روزها کادر پزشکی و پرستاران مراکز درمانی در سراسر کشور برای نجات بیماران مبتلا به کرونا در نهایت تلاش خود را کردند تا آنها را به آغوش خانواده‌هایشان برگرداند تا آنجا که من اطلاع دارم که حدود ۱۱۰ نفر از کادر درمان به درجه شهادت نائل شدند که به اعتقاد من لحظه به لحظه فداکاری‌ها و جانفشانی‌های آنها با ارزش است و هرگز از ذهن ما پاک نمی‌شود.

او سپس قطعه «عاشقانه نیست» را به کادر پزشکی و درمان کشور تقدیم کرد و آن را برای مخاطبان و هوادارانش خواند.

قربانی در ادامه به اجرای قطعات «عشق آسان ندارد» مربوط به سریال «لیلا» پرداخت که شعر آن را اهورا ایمان سروده و ستار اورکی آهنگسازی آن را به عهده داشته است.

قربانی در بخش دیگر کنسرت قطعه «باران» را اجرا کرد و پس از آن از عوامل برگزارکننده کنسرت تشکر کرد و گفت: قبل از برگزاری این کنسرت آنلاین شرط کرده بودم که حتماً به صورت رایگان باشد که خوشبختانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی هنری شهرداری تهران در این زمینه با ما همکاری بسیار خوبی داشت. مسئولان و عوامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تالار وحدت نیز از این کنسرت حمایت کردند هر آنچه را خواستیم فراهم نمودند.

اجرای آثار خاطره‌انگیز توسط علیرضا قربانی/ یادی از زنده‌یاد افشین یداللهی و تقدیر از کادر درمان کشور

«ارغوان» با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی مهیار علیزاده قطعه دیگری بود که توسط علیرضا قربانی اجرا شد.

او سپس درباره قطعه «چهار راه استانبول» مربوط به فیلمی سینمایی با همین نام ساخته مصطفی کیایی گفت: این اثر به مناسبت حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو ساخته شد و و اگر به آن دقت کنید مملو از استعاره ها و مفاهیمی است که برای سلامتی و عافیت مردم به کار رفته‌اند و من امیدوارم هیچگاه دچار اتفاقات ناگوار نشویم.

قربانی سپس قطعه چهار راه استانبول را اجرا کرد و پس از آن به  اجرای قطعه «مدار صفر درجه» مربوط به سریالی با همین نام ساخته حسن فتحی پرداخت. قربانی درباره این اثر که شعر آن سروده زنده یاد افشین یداللهی است و آهنگسازی آن را فردین خلعتبری به عهده داشت، گفت: من با فردین خلعتبری در سریال «شب دهم» ساخته آقای حسن فتحی همکاری‌ام را شروع کردم. این همکاری ادامه پیدا کرد تا اینکه در سریال مدار صفر درجه باسم این افتخار نصیبم شد یادم هست آن روز که می‌خواستم این قطعه را در یکی از کنسرت‌هایم اجرا کنم ردیفی را به زنده‌یاد افشین یداللهی اختصاص داده بود اما متاسفانه حادثه ناگوار و مرگ ناگهانی او این فرصت را از ما گرفت تا از حضورش استفاده کنیم.

قربانی سپس قطعه «مدار صفر درجه» را اجرا کرد.

آخرین قطعه کنسرت روزگار غریب بود که مجدداً توسط علیرضا قربانی و اعضای ارکستر اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز