خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر ارشاد به بزرگداشت مختومقلی فراغی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۵۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«ایران زمین از دیرباز تا به امروز همواره مهد فرهنگ و شعر و ادب بوده است. جای جای این سرزمین هنرپرور، آراسته به گوهرهای درخشانی است که در قلمرو جغرافیایی زادگاه خود محدود نمانده و با آثار، گفتار و رفتار خویش آوازه­ای ملی و فراملی یافته­اند.

 ادیب وارسته و شاعر اخلاق­مدار خطه همیشه بهار گلستان،« مختومقلی فراغی» در زمرة بزرگانی است که شهرة عام و خاص و مشهور جهان ادب و شعر است.

 او از دل مردم برخاست و در میان مردم زیست و هم­نفس با آنان از دردها و دغدغه­های مردم روزگار خویش سرود. پیوند عمیق باورهای دینی مختومقلی و ارادت او به پیامبررحمت حضرت خاتم­­الانبیاء(ص) و اهل­بیت(ع)، بُعد معرفتی عمیقی به اشعار او بخشید.

 او تنها شاعر مراوه تپه، ترکمن و ایران نبود. اخلاق­مداری، مردم داری، دین­باوری و سلوک فردی این شاعر شهیر، او را به ستاره­ای درخشان در آسمان فرهنگ مبدل ساخته که همچنان به جویندگان معرفت و انسانیت نور می­بخشد. شکوه نام او تا بدانجاست که او را به‌عنوان یکی از پیشگامان شعر با مضامین اخلاقی می‌شناسند.

تجلیل از مقام این شاعر ترکمن، تجلیل از انسانیت و فضایل اخلاقی انسانی است. حلقة مفقودۀ جهان پرآشوب امروز و انسان سرگشته عصر حاضر،توجه به فضیلت­های اخلاقی و نوع دوستی و غمخواری است. مفاهیمی که در اشعار مختومقلی موج می­زند و آثار او را به گنجینه­ای از سجایای اخلاقی مبدل ساخته است.

با گرامیداشت یاد این شاعر جهان اسلام، صمیمانه­ترین درودهای خود را به مردم سلحشور و باصفای ترکمن نثار می­کنم و از دست­اندرکاران بزرگداشت مقام این انسان والا، کمال قدردانی را دارم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز