خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر ارشاد برای سالروز آزادسازی خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۳۴۳

سیدعباس صالحی به مناسبت فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است:

«تاریخ پرافتخار این سرزمین سرشار از برگ‌های زرینی است که استقلال، آزادی، مقاومت و پایمردی این ملت بزرگ را گواهی می‌دهد و این اوراق در دوران باشکوه و حماسه‌ساز دفاع مقدس تجلی افزون‌تری دارد.

از میان روزهای خاطره‌انگیز و مایه فخر و مباهات ایرانیان، «سوم خرداد» از شیرینی و طراوت دیگری برخوردار است. روزی که نماد «دفاع» و «میهن دوستی» مردمان سلحشور این خاک، به‌ ویژه‌ اهالی جان برکف و فروتن دیار خوزستان بوده و نام مردم این خطه بر تارک قامت استوار ایران اسلامی و سپهر آسمان این مرز و بوم تا همیشه تاریخ خواهد درخشید.

ستایش ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های سرزمین کربلایی ایران در واژگان نمی‌گنجد. حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و روزمقاومت، ایثار و پیروزی، مهمترین رویداد روزهای جنگ تحمیلی است، چرا که نسل انقلاب و فرزندان انقلاب را نزد آیندگان سرافراز و پرغرور می‌کند و یادآور می‌شود که یک وجب از خاک این ملک به دشمنان واگذار نشد. امری که در میان جنگ‌های دور و نزدیک این سرزمین، یک استثناء و نقطه تمایز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از سایر دوره‌ها محسوب می‌شود.

سوم خرداد امسال در آستانه عید بزرگ مسلمین و روزه‌داران، عید سعید فطر و در پی مقاومت بزرگ مردم عزیزمان در مقابل میهمان ناخوانده ویروس کووید۱۹، به‌ ویژه جان‌فشانی و ایثار مثال‌زدنی کادر بهداشتی و درمانی کشور از راه می‌رسد و به ما یادآور می‌شود که «ان مع‌العسر یسری».

فرارسیدن این ایام فرخنده را به رهبر معظم انقلاب (مدظاله‌العالی»، ملت شریف ایران، اهالی خونگرم خوزستان به  ویژه خانواده شهدا و ایثارگران ایران اسلامی صمیمانه تبریک می‌گویم و عزت و سربلندی روزافزون این سرزمین را از خداوند متعال خواستارم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز