خبرگزاری کار ایران

پیام مونسان به مناسبت روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری:

خیام پیوندگاه علم و ادب ایرانی و اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۶۴۷

در روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پیام تبریک خود، خیام را پیوندگاه علم و ادب ایرانی و اسلامی نامید.

به‌گزارش ایلنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری را تبریک گفت.

در متن پیام علی اصغر مونسان آمده است:

ایران اسلامی از گذشته، مطلع ستارگان درخشان و خورشیدهای فروزانی بوده است که پرتو معرفت، ادب، خرد و حکمت را کریمانه بر اقصی نقاط گیتی افشانده‌اند .

 یکی از چهره‌های پرتلالو آسمان فرهنگ و ادب ایران زمین، حکیم عمر خیام نیشابوری است که شخصیت بزرگش پیوندگاه دو بحر ‌ژرف و دو رود خروشان علم و خرد، ادب و معرفت ایرانی و اسلامی است.

خیام شخصیتی ادیب و دانشمند است که علم و ادب را با یکدیگر همراه کرده و با وجود اشعار اندک، یکی از مشهورترین شاعران ایران در جهان است. تعداد ترجمه‌های کتاب خیام بیشترین ترجمه‌هاست و این یکی از شگفتی‌های اقبال جهانی به اشعار خیام است.

امروزه معرفت و شناخت جامع شخصیتی چون حکیم عمر خیام نیشابوری می‌تواند الگویی شایسته، پیش روی تمام پژوهندگان علم و دانش، و به‌ویژه نسل جوان باشد تا با تکیه بر پیشینه غنی و پرافتخار خویش، آوازه بزرگی و عظمت این مرز و بوم مقدس را به گوش جهانیان برسانند و این افتخاری است که در طول تاریخ نصیب کمتر ملتی شده است. بی‌تردید شناخت مفاخر فرهنگی ایران اسلامی یکی از راه‌های مهم و اساسی تقویت هویت ملی و غرور ملی ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز